onsdag 30 januari 2013

I går hände det!



Jag köpte mig en ny vän!!

Jag köpte en Husqvarna Viking Opal 670, som ska bli min nya kompis!


 
 
Jag har funderat fram och tillbaka, på hur jag ska göra.
 
 Å till slut så bestämde jag mig: Jag köper en till! Symaskin alltså!
 
Min vän Horizon är en jätte- kanon symaskin, och jag gillar honom (kallar honom för Rex = kung) skarpt. Men han har en nackdel, han är så otrooligt tung. 
Å jag, som många gånger på året syr ihop med väninnor både här och där, släpar runt på denna tunga maskin.
 
Dessutom så har jag mitt syrum på övervåningen, vilket innebär att jag måste bära den nerför trappan ut, nerför yttertrappan och ca 20 m till bilen.
När det är barmark går det lättare, eftersom jag har en Tuttobag med hjul, så jag kan dra honom.
 
När jag sedan kommer hem, så ska jag bära in honom, och sedan bära upp honom för trappan igen. Och eftersom mina knän och fotleder har sett sina bästa dagar, så blir det väldigt besvärligt när man ska upp och ner i trappan.
 
Så jag bestämde mig för att köpa mig en maskin, som får bo nere, en "kursmaskin".
Horizon Rex får stoltsera uppe på övervåningen och behöver inte packas ner och packas upp. Å inte bäras nerför och uppför trappan heller, mera än i undantagsfall.
 
Det blir Horizon uppe och Opal nere!
Så får det bli!!
 
 
 
 
Kan inte låta bli att visa er en påse med lite "godis" i, en sån som kan få en sann quiltare att dregla lite.......Eller hur??
 
Lev Väl mina kamrater...och Husqvarna Viking Opal, det är friskvård det!!!
 

4 kommentarer:

  1. tack för kommentar i min blogg! jag var ju "tvungen" att kika in hos dig. Du är en sann quiltare- härliga bilder- din pojkquilt verkar ju jättespännande- den ska bli kul att se färdig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack.
      Ja pojktäcket eller traktortäcket som jag kallar det för, är spännande. Jag är så spänd själv på hur det kommer att bli, när det blir klart, och vilka idéer jag får på vägen.
      Å naturligtvis så lägger jag ut en bild när den är klar!

      Radera
  2. Ja, Horizon er for tung å ta med rundt på kurs og sykvelder. Jeg har min gamle, lille Janome til det bruk, den står alltid ferdig pakket i Tutto. Men Horizon er fantastisk når store arbeider skal quiltes.
    God helg!

    SvaraRadera
  3. Klokt beslut... :)) och visst är det skoj med våra maskiner.

    Ha det så skoj med dina maskiner, både hemma och på resa.

    Kram från Anne-Marlen (Malle) :)

    SvaraRadera