måndag 28 januari 2013

En skön och härlig helg igen!


Nu har jag varit borta och sytt igen.

Jag har varit i Berga, som ligger strax utanför Hallstahammar.

Den här gången var det två- års jubileum, vi har alltså träffats ca fyra gånger om året i två år! Å nästan samma damer varenda gång!
Å vi har såå roligt!

Lena hade bakat en norsk "Kransekaka" för att vi skulle få fira ordentligt!









 





 

Visst ser den väl läcker ut, å det kan jag tala om för er att den var läcker åxå!
 
Å i vanlig ordning så sydde vi vackra saker. Rigmor hade sina två nallar med sig och sitt överkast som hon sytt.
 
 
 
Å Maggan sydde snygga och komplicerade bordstabletter till en hugad spekulant.
 
 
 
 
Å jag själv ägnade det mesta av tiden åt mitt "Traktor- Täcke", som börjarlikna nåt. Tja, alla blocken är klara och jag har börjat sy ihop dem åxå. Ska bli sååå spännande och se om min idé som jag har i huvudet,  stämmer överens med verkligheten!
 
 
Å där har vi Gunilla med sin roliga och snygga väggbonad!
 
Tack alla ni som förgyller mitt liv ! Å tack tack till er som ordnar syträffarna i Berga. Jag är sååå glad att jag är en av de utvalda, som får vara med er!
 
Lev Väl och friskvårda mycket!!!
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Så flinke og produktive dere har vært!
    Og kransekake er farlig godt!

    SvaraRadera
  2. Jo du Grete, vi är väldigt produktiva under dessa dagar. Men vi hinner med att fika lite åxå. Å då är ju Kransekaka perfekt !! Å såååå god!!

    SvaraRadera
  3. Det låter som Ni är ett bra gäng som har skapat en fin tradition. Att träffas och sy regelbundet som Ni gör verkar "stärkande".

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vet du, det önskar jag att alla hade. Vi har sååå kul och så trivsamt tillsammans, vi stöttar varandra i alla projekt, ger råd och tyckande om färger, tekniker och annat.
      Å vi mår sååå bra under tiden och efteråt åxå.

      Radera