fredag 8 februari 2013

Mitt nya inköp

Detta är mitt nya inköp !!

En kvart-tumsfot till min nya vän Opalen.

Jag trodde ju i min enfald att det skulle följa med, när man köpte maskinen, men jag blev väldigt besviken, när jag inte hittade nån sån bland tillbehören. 

Å då var det ju inte så mycket annat att göra, än att bege sig till symaskinsaffären och köpa en. För inte kan man leva utan kvart-tumsfot??? Det går väl inte heller ??

Har man en gång vant sig vid att alltid sy med den, så blir man ju sååå handikappad, när man inte har någon.

Har sytt några små projekt (måste- projekt, eller kanske inte, men sånt som jag haft beställning på). Å det går så bra så!
Mobilfodral till en arbetskamrat......


....och en liten påse att ha fjärrkontrollen i, när man ser på TV i sängen. Jag har sytt på knytband åxå, så att man kan knyta fast den i sänggaveln.


















Helgen tänker jag tillbringa tillsammans med mitt barnbarn "Myran", som kommer och ska sova kvar hos mormor.


Å vi tänker ha sååå mysigt  och sååå roligt!! Vi ska åka pulka, rita, bada, titta på film (Pippi), laga mat,  baka och ev. åka och titta på strutsarna.

Lev Väl , och jag önskar er alla en trevlig helg!!

Å barnbarn, det är friskvård det!!!



3 kommentarer:

  1. Det var ett uppiggande tyg Du hittat att sy mobilfodral av, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Jaa, visst är det härligt!!!

    SvaraRadera
  3. Klart man måste ha en inchfot :)) hur skulle livet se ut utan en sån??
    Läckert mobilfodal och vilken söt liten ficka i badet :)

    SvaraRadera