torsdag 24 januari 2013

En skön och trevlig helg


Har haft en skön och trevlig helg tillsammans med några goda vänner, alla lika sy- tokiga förstås.

Vi har varit hos Anki och hennes lilla butik, där hon har sååå mycket fina tyger.

Det är såå mysigt att vara hos henne, bland alla tyger.
Vi syr och sprättar och stryker och fnissar och har allmänt roligt!



 
 
Så här trevligt ser det ut runt omkring oss, när vi träffas.
Här är det Sulan som är "i tagen" med nåt projekt.
Det är en vinpåse, en sådan som jag sydde och som jag la ut bilder på för någon vecka sedan. Mönstret har vi hittat i  tidningen MyQuilt.
 
 
Annelie skär till en likadan "Vinpåse".
 
Anki pysslade med några gamla UFO:n och sydde sig ett nytt mobilfodral (för vilken gång i ordningen, Anki??)
Å Maggan har blivit en riktig "väsksömmerska" hon som aldrig ville sy väskor förut. Tyvärr har jag ingen bild varken på Ankis projekt eller på Maggans.
 
Själv ägnade jag tiden till att sy rutor med lite olika "pojk-motiv", som jag har ritat. Traktorer, lastbilar, tåg. båt, husvagn osv.
 



 

 
 
(Färgerna är lite konstiga, det är väl jag som har för klen kamera kanske, eller åxå är det jag som är för klen att ta fotot! Hur som, får ni ursäkta mig för det!)
 
De här sex rutorna är klara, och då återstår det sex stycken, som är ritade och klara.
Montering av de återstående rutorna ska ske under helgen, då det återigen är dags för syhelg!
 
Kanske kommer det in bilder på de återstående rutorna åxå, innan jag ska sy ihop dem med någon sinnrik konstruktion!!
 
Nej, hör ni, nu måste jag packa, jag ska ju iväg i morgon igen!!
 
Lev Väl...och jag ska friskvårda hela helgen jag!!
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Ja, lägg på ett kol nu! ;-) Älskar dina underbara resefordon - kommer att bli ett jättefint täcke av dem.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Det låter väldigt trevligt att träffas några vänner, och sy en helg och gotta sig bland alla tyger.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med syträffar, finfin fordonskvilt du syr på. :))

    SvaraRadera