onsdag 2 januari 2013

Årets första !

 

Vill börja med att önska er alla därute ett Gott Nytt År !

För egen del så önskar jag att det här året blir bättre än det förra!
Hoppas åxå, att jag snart ska få en ny fotled, så att jag kan vara mitt vanliga aktiva jag igen!
Jag gillar inte, att vara så här stilla och "handikappad", jag vill dansa, promenera och vara i skog och mark!
Tack och lov kan jag fortfarande cykla, men det är ju lite vanskligt det åxå, så här års.

Nu har i alla fall de flesta av helgerna passerat och lugnet har börjat lägga sig igen. Å det tycker jag nog är ganska skönt, gillar nog vardagar mera än helger, tror jag.
Kan det bero på åldern??

Hur som helst, så har jag tillbringat några dagar ihop med några vänner, och vi har sytt! Det är såååå trevligt att sy ihop med goda vänner!

 
Så här mysigt och trevligt har vi det, massor med tyger, symaskiner och strykbrädor. Även dom känns som goda vänner förresten!
 
Några olika alster blev det åxå, sydde väl mest på en kompis väska.
 Jag hittade några tyger som jag gillade, och som jag tror att hon gillar, och började att plocka ihop en väska.
 
Grunnade länge på hur "locket" skulle tillverkas, vilken teknik som skulle användas, men kom på idén en natt, när jag hade svårigheter att somna.
 
Jag har skurit ut ett flertal remsor i olika bredder, jag har strukit in "traskanterna" och sedan har jag flätat trasorna in i varandra, ungefär som man gör såna färgglada pappershjärtan, som man kan hänga i julgranen. Tyckte att det var roligt att pilla med, och att resultatet blev riktigt bra! Ska nog försöka göra det med flera projekt!
 
 
Sedan är det bara att hoppas att mottagaren är lika nöjd!!??
 
Eftersom det är bra att ha lite småsaker att ge bort till "snälla" människor då och då, så sydde jag en till sån där lite "börs" som är sååå rolig att sy. Den här gången blev den blå med paraplyer på...
 
 














 
 
 
Så här ser den ut, både öppnad och stängd! Å den är såå rolig och lätt att sy, så jag ska nog sy några till!!
 
När jag kom hem så hade mina amaryllisar bestämt sig för att vara så där oemotstådligt vackra.....så jag bifogar en bild på blommorna åxå!
 
 
 
Men nu mina kära vänner, ska jag gå en trappa upp och plocka upp alla sysaker igen, och sedan ska jag ägna resten av dagen till "Friskvård"!
 
Lev Väl!!!!

8 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du har hatt sytreff i helga, da, og kjempefin veske du har sydd! Flott amaryllis, med doble blomster!?
    Godt nytt år til deg, og praktiser friskvård!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Grete! Ja, det är dubbla vita blommor på, den är fortfarande sååå vacker!

      God fortsättning till dig...å friskvården är viktig, det vet vi ju!

      Radera
  2. Hjälp, vad fin amaryllisen var - härlig! Och väskan är ju bara sååå snygg! Men nu vet jag vad jag inte har provsytt ännu - kom på det nu när du visade den kanonsöta börsen. Det får bli ett snart projekt!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, du har inte provat att sy en sån där lite börs ännu, å de som är sååå roliga att sy......du får väl skärpa till dig lite då??

      Kramkram

      Radera
  3. Det var ett spännande lock Du har sytt till denna väskan. Tack för tipset! Det var fräckt när tygremsorna och flätningen var oregelbunden, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ibland kommer man på saker när man inte kan sova.....
      Lycka till!

      Radera
  4. Det var "skit-kul" att ha dig här, och snart syr vi ihop igen juu....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, så är det ju, att vi snart ska sy igen...å det är ju liiika roligt varje gång......

      Radera