fredag 18 januari 2013

Ett otroligt ljuvligt ljud!!


Det finns ett ljud, som är mera njutbart än alla andra!

Det är inte fågelkvitter om våren, inte musik av den sorten som man gillar, och inte ljudet av ett fniss från en betydligt yngre person än jag, även om det åxå kan vara ljuv musik för själen.

Nej, det är ljudet av vatten som rinner ner i mitt badkar, när jag precis har fått tillbaka vattnet från att rören varit frysta.

Har en vattenledning i badrummet, som kan frysa om temperaturen sjunker till under - 15 grader. Å det gör den gång på gång under vintern, om jag inte är uppmärksam tillräckligt. Jag brukar se till så att det droppar lite från kranen, så att det är lite rörelse på vattnet, då klarar jag mig från min frysta vattenledning.

Det gäller att ha ständig koll på temperaturen under vintern.
Annars kan det hända att jag glömmer över en natt, och då fryser det omgående.

Då börjar det stora arbetet, att rigga upp kupévärmaren i källaren, "bädda runt"med frigolit och kartonger, så att det blir ett litet, litet "bo" uppe i hörnet vid vattenledningen. Sedan är det bara att vänta och hoppas!!

Å igår kväll kom äntligen det där härliga ljudet....det rann för fullt i badkaret igen!!
Å känslan av lycka är enorm!!!
Nu gäller det bara att se till att den kommande helgens vinterväder, inte fryser ledningen igen!
Vissa svårigheter kan det nog bli, eftersom jag ska åka iväg och sy över helgen, och kommer alltså inte, att vara hemma och bevaka temperaturen och vattenledningen.

Men, men jag får väl lämna kranen lite droppande, när jag åker iväg !!

Lev Väl kamrater...och friskvården är viktig !


2 kommentarer:

  1. Stanna hemma och bevaka vattnet........eller åka bort och sy.........hm....jag tror jag vet svaret :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst Pirjo, så är det väl.....valet var ganska lätt faktiskt. Det är det ju alltid!!

      Radera