måndag 14 januari 2013

Trevliga mellandagar!


Varje årstid har ju sin tjusning sägs det!

Å jag kan ju inte annat än att hålla med, mellandagarna har nog en lite speciell känsla hos mig. Då är julen över, man vet att man har välstädat och att det finns allehanda godsaker i både kylar och frysar. Skön känsla det där!

Å för det mesta är man ledig åxå!

Ville bara visa att det kan vara väldigt vackert ....






































Även om årstiden är karg och kall, så blir det såååå vackert bara solen kommer upp.

Så här års orkar den ju knappt över horisonten, men den sprider trots det, ett mycket vackert sken!



En av de projekt som jag roade mig med i mellandagarna, när jag inte var ute och åkte och tittade på solen och snön.

Det är en hållare till påsen i en bag- in- box. Man tar ur påsen ur kartongen drag upp dragkedjan och stoppar in påsen i den här "saken". Mönstret har jag hittat i My Quilt.
Har inget namn på "saken", är det någon som vet vad det heter??

Sydde en väska åxå till en väninna. 
Hon gillar höstfärger, så jag samlade ihop en del scraps och lyckades få ihop till en väska. 
Locket har jag flätat precis som man gör de hjärtan, som man flätar och hänger i granen.
Skar några remsor i olika bredder, pressade in kanterna och började. 

Jag hade ett Fast2fuse under och flätade på. När jag var klar, var det bara att slänga på strykjärnet och så var tygerna till locket fixerat och fast! Ganska enkelt egentligen men liiite "fickligt" som vi säger på dalmål, innan alla remsorna låg där de skulle.


Avslutar med en bild på mitt yngsta barnbarn Farmors "Prins Albin" som fyller 1 år precis idag!!

Lev Väl Kamrater....å ni håller väl i med friskvården även 2013???

Ps. Är så lycklig för att jag kan lägga in bilder igen! Tack för de råd, som jag fick! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar