torsdag 27 december 2012

Ett inlägg som försvann..



Började skriva här i förmiddags, och skrev en hel del och plockade in en del bilder.
Jag var ganska nöjd med  mig själv och min insats.

Å hur jag än for med alltihopa, så lyckades jag ta bort allt igen. Så nu gör jag väl ett nytt försök då!

Tänkte lägga in några vackra snöbilder från min älskade hemby........så jag börjar väl med det.

Var hemma några dagar före jul och städade, och ute snöade det.
Råkade titta ut och såg hur enormt vackert det var, så jag ut med kameran och förevigade byn snötyngd.


Så här vacker är min by när det är vinter och snö!


 
 
 
 
 
 
 
 
Mycket vackert är det ju med snö, men det är ju lite jobbigt för ryggen, och det kostar mycket svett att få bort den!
 
 
 
 
 
 
 
En trevlig och lugn jul har det varit, med mamma, barn, barnbarn (numera har jag ju två), tomte, mat, kakor och klappar. En trevlig och skön helg tillsammans med de personer som jag älskar mest.
 
 
Så här kul kan man ha med  kartongen till mormors kaffebryggare, som tomten kom med! Lilla Myran åker runt på köksgolvet..... 
 
Idag tillbringade jag eftermiddagen med min mycket goa vän Eva. (evas syrum.blogspot.com)
 Vi pratade lite, fikade, skrattade och delade både glädjeämnen och sorgliga saker.
Vi kom in på ämnet bloggar, och jag, som är så imponerad av hennes fina blogg och hennes fina bilder, frågade hur hon gjorde.
(Jag är ingen data- expert alls, kan knappt ha en egen blogg utan hjälp).
 
Men goa Eva hon berättade för mig att det fanns dataprogram, som man kunde ta hjälp av...
 
Å det är det som jag har gjort nu.....
 
 
 
Jag har lyckats plocka ihop flera bilder på en och samma bild!!!
Å det var sååå roligt, kan jag avslöja, så där kommer jag nog att "valsa" runt och prova flera gånger!!
 
Tack goa Eva, för att du delade med dig av dina kunskaper!
 
Eva och alla ni andra därute,  Lev Väl och tänk på att friskvårda mycket i dessa mörka tider!
Men............nu har det vänt......dagarna blir längre och längre!!!
 
 
 
 
 

 

6 kommentarer:

  1. Hej raring - och tusen tack för mysig eftermiddag! Titta, du kan ju visst - jag sa ju att du skulle fixa det. Nu kanske sista bilden var lite stor men det fixar du till nästa gång.
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, bilden blev väääldigt stor...men, men...alla är vi barn i början!! Eller hur??

      Tack igen för vår kvalitetstid tillsammans!

      Kramkram

      Radera
  2. Det er gøy å lære noe nyttsom kan brukes på bloggen! Og du fikk da laget et fint samlebilde av flere sømprodukter! Ja, vinteren er vakker,spesielt hvis en slipper å fjerne snøen selv......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är alltid roligt att lära sig nya saker, som man kan ha användning för. Så småningom kanske jag kan få till det med flera "inställningar" på bloggen!

      Radera
  3. Bilderna som Du tagit i Din hemby ser ut som julkort alla tre. Tänk, så fint Du bor. Och att Du är observant och ser det, för man blir gärna hemmablind. Det var trevliogt att Du delade med Dig av detta vackra till oss andra "här ute."

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du gillade mina bilder!

      Jaa, jag bor väldigt vackert, å är såå stolt över min vackra by. Har bott här i 38 år nu, och före det så var det min mormors hus, så jag har "hela mitt liv" i det här huset! Å ibland är byn vackrare än vanligt !

      Radera