söndag 31 mars 2013

Liiite orättvist är det väl ??


Jaa, liiite orättvist är det väl, att jag ska ligga här med 39 graders feber, hela huvudet fullt i snor, och en hals som känns som taggtråd ???

Utanför fönstret skiner solen allt vad den kan och allt är så där väldigt påsk- mysigt (som påsken kan vara, när det är en solig och skön påsk).

Allt talar för att man ska tillbringa sina dagar ute i solen, på isen med skridskor kanske, ute i nåt skidspår (jodå,  det finns fortfarande snö kvar), eller ev. sittandes ute i lä nånstans, med ansiktet vänt mot solen.

Då....då......då, va........ ligger jag i TV- soffan, tittar på TV, sover lite, snyter mig, tar nässpray, äter Strepsils, tittar på TV, sover lite, tittar på TV, kikar ut genom fönstret på den granna solen, tittar på TV, snyter mig, hostar lite, sover en stund, tittar på TV, snyter mig, hostar....tar nässpray, äter en Strepsils till, öppnar dörren och släpper in lite syre (inbillar mig att mitt tillfrisknande går fortare då...) och så fortsätter jag med att titta på TV.......

USCH! Jag är sååå less redan, och jag har bara varit sjuk i två dagar! Dom som haft influensa i fjorton dagar,  huuuuuur less ska inte dom vara????

Hade tänkt mig att försöka gå upp en sväng i syrummet, få se om jag är så pass pigg, så jag kan sitta där en stund?
Det skulle ju verkligen underlätta min tillvaro, eftersom det var meningen att jag skulle sitta och sy hela helgen.
Visserligen inte hemma, utan hos en kompis, och mitt eget syrum ensam är ju inte lika bra som Maggans med hennes sällskap, men, men, som det är nu, så får det duga.
Jag är glad om jag orkar sitta där en timme eller så!

Lev väl.....å friskvården skulle jag behöva just nu......

4 kommentarer:

  1. Stackare! Hoppas verkligen du kryar på dig snabbt! <3
    Som en som körde 14 dagars flunsan precis och inte blivit fullt pigg än så kan jag tala om att man är jätteless!

    Massor med krya på dig kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bia, hur du stod ut i två veckor förståååår jag bara inte....man less ju ihjäl av att bara ligga och titta på TV.
      Tack för dina uppmuntrande ord och kramar!

      Radera