fredag 1 mars 2013

Aktiviteter



Nu tror ni väl förstås, att jag bara har "vilat mig" och inte åstadkomma nåt alls under februari, men då tror ni fel!!!

För jag har visst åstadkommit både det ena och de andra i kök och i syrum.

Har lånat mitt stora barnbarn Myran (mommos lilla söthjärta) och vi har minsann bakat, hon och jag. Vi har bakat kolakakor och vaniljrutor.


Vi passade på att vara ute lite åxå, åkte pulka och lekte i snön.

Å så tittade vi så klart på film, Pippi förstås!



Men men, mormor har naturligtvis varit verksam i syrummet åxå.
Har haft en del beställningar som jag har gjort, förutom att arbetet med "traktor- täcket" löper på. Har nog quiltat klart det inom kort och ska alltså avsluta med kanten runt om.
Sedan ska mitt andra barnbarn prins Albin få det. Myran har ju redan fått ett likadant med med katter på.

Beställningarna har varit små grejor, som små påsar att "ha saker i"...och en del mobilfodral, som jag åxå har sytt.


Tyget hittade jag i Uppsala i en butik, Quiltbiten, tror jag att den heter.
Ett roligt tyg, eftersom det är katter och staket på. Vid det ena staketet ser man katterna framifrån och vid det andra staketet ser man samma katter men bakifrån...... Jag sydde en liten påse att ha i köket, för att ha alla gaständare i, så att man vet var de är,  när man ska ha dem.

Sydde åxå ett par små "mug- rugs" till en granne här, som tack för trevligt bemötande.

 
Det var såååå roligt att sy dessa, så jag ska nog starta en "massproduktion i liten skala" kanske.
Kan vara bra att han såna på lager, som tack för hjälpen eller bara som gåva till någon, som man tycker om.
 
 
 

Avslutar med att visa en av mina små "godingar" en ko av rasen Highland Kettle, som vi har på jobbet.
Hon heter "Mini" och är en ståtlig dam på ca 300kg.
Föddes förra året, men blev förskjuten av sin mamma, så hon har blivit flaskuppfödd. ( Heter det så, när man har blivit uppfödd med flaska???)
Hur som helst så är hon ganska tam, så det går an att klappa och kela med henne, hon kommer när de ropar på henne osv. En riktig goding är hon....å söööt!!

Nää, mina vänner där ute, nu ska jag nog ägna mig åt att försöka få bort det här konstiga som rinner ur min näsa....och kanske ägna mig åt lite friskvård..........

Lev Väl!!

























2 kommentarer:

  1. Ja, det var ett tufft tyg det med katterna på. De mug-rugs som Du sytt har Du kviltat så fint, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera