söndag 10 mars 2013

Vilken härlig helg!!


Vilken härlig helg det har varit !

Solen har lyst, så mycket den bara orkar och det har varit såååå mysigt att vara ute. Vårkänslorna bara spritter runt i kroppen.


Började så smått i fredags vid lunch, då vi ( arbetskamraterna ) beställde pizza och begav oss ut i naturen, där vi njöt av pizzan och solen.
Att vi hade lite trevligt sällskap av några rätt så stora djur, gör ju inte saken sämre.


På fredag eftermiddag så kom äntligen våra kamrater från Kroatien -resan i maj.
 Jag och min syster åkte iväg till Kroatien i maj, och där träffade vi två "tjejer " från"Sötälje".
Vi  "klickade" rejält med dem under vistelsen i Kroatien. 
När vi skiljdes åt på Arlanda efter en vecka, så lovade vi att hålla kontakten, vilket vi åxå har gjort.
Å nu äntligen var det dags.

Så vi har ätit och fnittrat, druckit vin o fnittrat, tittat på TV och fnittrat, spelat kort och fnittrat......
Jaaa, i stort sett så har vi fnittrat och skrattat mest hela tiden.

Tänkte åxå lägga ut lite bilden på täcken, som  inte jag har gjort. Syster Lena har gjort  dessa.





Dessa täcken har hon gjort till en bekants barn...........


och det här täcket ska hennes blivande barnbarn få. Lilla Alicia föds i april, tror vi.......



Å alla täcken är handquiltade, hon är ju lite gammaldags min kära syster......och vill gärna handquilta......

Till slut kan jag bara inte låta bli att lägga in en bild på  Våren........


En liten vy som jag fick se, på väg från ett jobb till ett annat........"Vintern raaaasat ut bland våra fjällar........"


Lev Väl alla mina kamrater därute..........och friskvård, det är "grejen" det!!!!


2 kommentarer:

  1. Låter som du har haft en toppenhelg! Härliga människor, skratt (fnitter), lapptäcken och god mat! Kan väl inte bli så mycket bättre - tror någon jag känner skulle kalla det "friskvård".
    Massor med kramisar

    SvaraRadera
  2. Tack Eva...skickar naturligtvis kramar till dig åxå....å snart blir det på riktigt.... :-)

    SvaraRadera