onsdag 20 mars 2013

Ibland har man tur....


Var på årsmöte med mitt fackförbund härom dagen.

Å det är ju precis som alla andra möten, man godkänner dagordningen, väljer rösträknare, justerare, väljer ordförande och sekreterare för mötet osv. Precis som det brukar vara.

Allt flöt på i vanlig takt, med alla val och allt.

I slutet på mötet så hade man utlottning bland de som var där. Utlottningen gällde en kasse med div. grejor, med Fackets logga på (så klart).

Å den kassen vann jag!!  Jag som aldrig brukar vinna nåt.

När jag började titta i kassen, så låg det en massa saker i den.
Det var en matlåda, en vattenflaska, en mugg i porslin, en putsduk till glasögon och div, ett mobilfodral, en T- shirt, ett USB- minne, två almanackor med tillhörande pennor, ett nycketband med en sån där som man stoppar i vagnen på affären och ....och........ett Festivalpass till vår egen Musikfestival i sommar............................Peace&Love !!!



Bara det Festivalpasset är värt ca 1500:- !!!! Å jag är helt övertygad om, att det är en hel del människor som är avundsjuka just nu!

Å vet ni...........det känns ganska bra faktiskt.....!! ( å sätter näsan upp i vädret)

Hörni....Lev Väl......å Peace&Love.....det är friskvård det!!!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul!!! Att det äntligen var din tur att vinna menar jag - och det var ju ingen dålig vinst heller.
    Grattis, grattis!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Gratulerer! Jammen var du heldig, så mye fint og nyttig. Og et festivalpass, da kan du bare velge og vrake i konserter!

    SvaraRadera