onsdag 3 april 2013

Våren??


Nog verkar det väl som om våren har kommit en bit på väg i alla fall??

Just nu är det 7 grader varmt här, och snön försvinner i ett huj, åtminstone på dagtid.
Nätterna är fortfarande lite kalla, med ganska många minusgrader. Solen gör vad den kan, för att minska snölagret.



Nåå, vad tycker ni, är det dags att plocka in sparken och snöskyfflarna, eller är jag för tidigt ute??

Skulle vilja bära iväg med dem nu, så att gräset har full tillgång till hela ytan......

Hur som helst, så är jag fortfarande hemma och sjuk.
Visserligen är jag bättre, mycket bättre, har ingen feber och taggtråden i halsen har decimerats till det minimala.
Men jag har ont i huvudet och i tänderna, vilket tyder på en viss status i bihålorna....
Men inte har man ju nån lust,  att bara vara inomhus.

Nu har jag i alla fall kommit till det stadiet, att jag tror, att jag vill göra nåt.
Så jag börjar att plocka lite, och så känner jag,  att det där orkar jag nog inte med i alla fall, och går tillbaka till TV- soffan och lägger mig där. Å så om någon stund, så får jag lust att göra nåt igen....å så efter en liten så hamnar jag i soffan igen.
Det är bara att konstatera att jag inte har de rätta krafterna........än!!!


Men nog kan ni väl förstå, att jag längtar dit ut???? Å att jag längtar efter, att få plocka undan sparken och snöskyfflarna....??

Lev Väl.........å våren.......den är friskvård den.......

1 kommentar:

  1. Precis så känns det! Vill - orkar inte, vill - orkar inte.........
    Men det kommer bättre dagar - så det är bara att lyssna på kroppen. Vila dig frisk!
    Kramisar

    SvaraRadera