måndag 2 juni 2014

Rapport från Avd. 18......


Jaaaa, så var det äntligen dags!

Har installerat mig på avd. 18 ortopeden.

Och här sitter jag nu och inväntar morgondagen. "Syster Eric" har varit in och meddelat att jag har operationstid 07.30 i morgon bitti.
Å det är ju bra, då slipper jag vänta så länge....hoppas att jag sover tills dess.
Nej förresten,  det kan jag ju inte, jag måste ju upp och duscha i morgon bitti igen.

Å jag ska ju duscha ikväll åxå, det har jag glömt. Och sätta på mig Landstingets vackra rock..........

Å i morgon sker samma procedur igen.......samma dusch igen och lite nya kläder......det är väääldigt noga med hygienen.
Å det är väl jättebra att det är så, så att man eliminerar risken för att få infektioner. Jaa, kanske inte tar bort den helt, men försöker att minimera risken i alla fall.

Nää, mina vänner, nu bär det iväg till duschen ........

Lev väl.....och jag hoppas att det här är friskvård !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar