söndag 15 juni 2014

Den här tiden den bästa är..........




Visst är det väl så?

Att den här tiden på året är den bästa? Det är varmt, grönt, ljust och så doftar det så ljuvligt av allehanda blommor och buskar.

Och jag, som fick en ny veranda förra året i augusti, kan börja njuta av trädäcket först nu.
Ville så klart börja möblera, så fort det var klart, men det var inte riktigt läge att köpa plantor och växter då.
Så vackert har jag det på min trappa, med ett stort koppar-krus med penséer, och en lykta som kan användas när det blir lite mörkare.

Hade besök igår av två av mina allra goaste väninnor.
Maggan kom åkande långt ifrån, för att förbarma sig över sin "sittande" kamrat.
Så hon lagade mat till mig och sprang runt med dammsugaren åxå.
Tack så hjärtligt för det !
Eftersom jag inte får stödja på foten, så sitter jag ju där jag sitter........

Efter nån timme så kom Eva åxå hit, och då satte de på kaffe, och så blev det fika, och mycket prat om kommande syvecka i Grycksbo.
Den ser vi ju fram emot alla tre. En av årets höjdpunkter!
Tack snälla Maggan och Eva för att ni kom!

I morgon ska jag börja skära till delarna till det som jag ska sy i Grycksbo. Det känns så härligt !

Lev väl alla ni därute........å goa väninnor....det är friskvård det !!

3 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt fint foto Du tagit på Din trappa!
    Det ser mycket hemtrevligt ut, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Ja, den vakreste tiden er nå! Skulle gjerne stoppet tiden en liten stund, for mange av blomstene står så alt for kort tid før de blomstrer av.....
    Kos deg på din flotte veranda!

    SvaraRadera