tisdag 27 maj 2014

Förberedelsetiden är igång.....


Titta vad jag har hemma hos mig........är den inte vacker?


Visserligen helt fel årstid, men den är vacker ändå tycker jag.....

Jag har startat upp min förberedelsetid inför operationen. Jag vet ju hur det är, att sitta på en stol hela sommaren, så jag tänkte vara lite mera beredd den här gången.

Jag städar och fejar och sköter trädgården efter bästa förmåga. Jag ska städa ordentligt under helgen, tvätta alla kläder och göra allt klart, så långt det går.

Tänker också baka både bullar och kakor, så att Ni vet, om det är någon som tänker komma och besöka mig under min konvalescens. Välkommen om det är nån som vill komma, lindra min tristess lite!

Men jag har ju sytt lite också, så klart.........



Sydde den efter stor inspiration från Ålands-Suss, som är mycket inne på den här stilen.

Har också haft en syhelg tillsammans med "Inne- gänget" (bästa sy-tjejerna) och då "lagade" jag min jeans- kappa, eftersom jag har slitit ut den på ena höften/ryggen. 
Detta på grund av den eviga ryggsäcken, som jag bär runt på i mitt jobb på vänster axel.
Det är bara omöjligt att ha den på höger axel, då ramlar den bara ner hela tiden.


Jag tycker nog att jag är liiite för gammal, för att ha en vanlig jeans-lapp mitt bak, så att alla kunde se, så fick det bli en variant.
Jag sydde dit många blommor och en hel del blad också, då kanske folk kan tro att det ska vara så.
De har ju ingen aning om, att det faktiskt är utslitet under en av blommorna.

Nää, mina vänner nu har jag inte tid att sitta här längre. Jag måste ut och hämta in en del av mina nya växter, och en del av dem, som redan är planterade måste jag täcka över. Det förväntas temperaturer ner mot 0 grader i natt !

Lev Väl ! Plantor och blommor är också friskvård ! 








3 kommentarer:

  1. Vakker! Ikke så viktig da hvilken årstid det er !
    Lykke til med operasjon!
    ...og ja, hage er rekreasjon! Så håper du kan sitte ute og nyte hage og blomster etter operasjonen!

    SvaraRadera
  2. Du har dekorerat Din jeanskappa på ett mycket dekorativt sätt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som om det ska vara så! Ingen kan säga att det är tråkigt!! Trist att du måste opereras igen, men vi hoppas att resultatet blir strålande! Smart med alla förberedelser! Det är inte alls kul att "bara kunna vara hemma", man blir lätt "understimulerad" och saknar sällskap. (vet "allt" om det, tyvärr)
    Necessären är i "min stil" :-) Jättefin!
    Stor bamsekram och allt gott till dej!

    SvaraRadera