tisdag 3 juni 2014

Nu så är jag tillbaka


Nu är det gjort !

Är tillbaka på avdelningen igen, och jag mår sååå bra.
Visserligen har inte bedövningen inte gått ur foten än, så än så länge har jag inte ont.

Åkte iväg i morse redan vid halv åtta.
Fick omgående komma in i operationssalen, och där blev det en väldig aktivitet. Det var tre stycken där, när jag kom in, men det blev snabbt åtta stycken! Det var operationsköterskor, narkosköterskor, undersköterskor, narkosläkare och lite annat "löst" folk, som jag inte vet vilken uppgift de hade.
Det packades upp och möblerades och sattes nålar och bedövningar av allehanda slag.

Frågade lite om vem som skulle operera, och fick till svar, att det var fyra läkare, som förväntades komma !!!
Det var "mina" två läkare, en finsk läkare och nån läkare, som var representant för nåt bolag, som tillverkade protesen !
Den undersköterskan berättade åxå, att den här protesen var helt ny.....alltså helt nytillverkad, och en sån protes hade inte satts in på någon enda människa i Sverige förut !

Jag var först med att få en sån! Så nu hamnar man väl i historieböckerna kanske, som den första människan i Sverige, som han fått en sån !!!
Sedan får man väl hoppas, att den protesen är den bästa åxå !

Det var alltså därför, som de andra läkarna var med i salen.

Nu mina vänner, blir det morfintabletter och Alvedon (i förebyggande syfte, sa dom) och sedan blir det nog Gantt, Gnatt jord!

Lev Väl...och protes........det är nog friskvård det.....tror jag........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar