fredag 11 oktober 2013

Nu har min bok åxå kommit


Min bok har kommit....


Tula Pink´s 100 modern Quilt Blocks

..........så nu är det bara att köra igång.

När Ullis, Maja och Gunilla manade till ett "Sy tillsammans", så grunnade jag på om jag skulle haka på. 
När min goa kompis och quiltkamrat  Eva (http://evassyrum.blogspot.se)  redan var på och entusiastisk, så tänkte jag att jag hoppar nog på jag åxå.

Och nu har boken kommit, å det var så många trevliga block att sy. Ordningen var ju redan lottad, så det är väl bara att haka på.
Funderar lite på om jag ska ta scraps, eller om jag ska hålla nån viss färgskala eller någon "röd tråd".
Har bestämt mig för, att jag ska tänka på det under tiden som jag lagar mat och äter. Sedan finns det ingenting som kan hålla mig tillbaka.

Då blir det syrummet resten av kvällen, där jag kan njuta av både fotboll och block- syning....

Hösten är ju så vacker åxå och hittills har den ju varit så solig och så varm, så jag har varit ute med kameran flera gånger.


Nästa gång jag skriver här, så får det bli när mina block är klara.

Lev väl mina kära vänner....och Tula Pink´s block....det är friskvård det.....

6 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! Jag längtar efter att få se vad ditt val föll på! Och visst är hösten vacker - det är övervägande den färgskalan som du tycker om ;-)
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, Eva, de tär ju det...jag tycker att det är så vackert ute i alla träd, lortgult, orange och rött. Jaa, de tär ju lite grönt åxå, men det får man ju ta, när det sitter på träden....
      Kram

      Radera
  2. Jag är också nyfiken på vad du väljer för tyger och färger !
    Dina höstbilder är väldigt vackra och inspirerande!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det du Maja. Jaa resultatet kan komma fortare än man anar.......
      Kram

      Radera
  3. Oh så kul att du också ska vara med! Önskar att jag hade tid att vara med jag med! Istället ska jag följa dina och mors block med stor spänning! =D

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hahaha....ja gör det du Bia......rätt som det är så sätter vi oss vid maskinerna och skapar nåt.......

    Kramar till dig åxå

    SvaraRadera