tisdag 29 oktober 2013

Lite av varje och ett färdigsytt UFO


Har bekanta som kom hem från USA för någon vecka sedan.

Som tack för en liten tjänst jag gjorde, innan de åkte, så köpte dom tyg till mig.
Å de köpte 3 yard !!
Det är alltså jättemycket, och jag har ingen idé om vad jag ska göra av det.


Någon som har en idé ? 
Funderar på, att ge en bit till mina närmaste vänner, och ställa till med en tävling, om vem som kommer på den smartaste idén. 
Den stora biten räcker nog till både det ena och det andra.

Jag har, som många andra (eller hur, alla ni andra...handen på hjärtat??) en del UFO:n som ligger och som kanske ska bli klart ...."nån gång".
Hittade ett sånt häromdagen, och och beslutade mig för, att jag skulle göra nåt av det, så jag sydde klart det.
Det var nog meningen att det skulle bli lite större, men det var ju bättre, att det blev nåt alls, än att bara ligga där.
Fast jag vet ju inte vad det är förstås, kanske ett docktäcke eller kanske en duk eller nåt??
Tar gärna emot idéer här åxå....





Hittade ett UFO till (!), som jag har tagit tag i, och börjat sy på, ja åtminstone börjat quilta på. 
Det ska bli en väska, är det tänkt


Vi får väl hoppas att jag syr klart det, innan min lust och ork försvinner igen....



Till sist måste jag bara lägga in några bilder, på de två människor som ligger mig allra, allra varmast om hjärtat, mormors/farmors älsklingar.


Mormors lilla söthjärta, Myran 3 år.



Farmors Prins Albert, 1 år och snart 10 månader.

Lev väl alla mina vänner därute......

Å barnbarn det är definitivt friskvård det......

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var en alldeles förträfflig ide´;
    att ge en liten tygbit till några syvänner, och även till Dig naturligtvis.
    Ge Er en utmaning av något slag till en datum som verkar rimlig.
    Tänk, vad spännande att få se de olika "resultaten"!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Vaddå - UFO, vad är det för nåt! Har inga sådana - eller jag kanske har många!? De sista bilderna på dina godingar är bara bäst den här gången. <3
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Skjønne hjerteknusere!
    Nydelig stoff, men vanskelig å kutte i! Jeg ville kuttet biter passende til puter, kanskje satt på en ensfarget kant rundt, og laget puter til barn, ungdom eller for den saks skyld, voksne katteelskere!
    Eller som panel på vesker!
    Jeg er gjerne med på en utfordring med dette stoffet!

    SvaraRadera
  4. Grete, om du ger mig din adress, så skickar jag gärna över en bit. Min mailadress om du vill mamman15@live.se

    SvaraRadera