tisdag 22 oktober 2013

Det här är ju inte min favorit-årstid direkt....



Den här årstiden är jag väl inte så jätteförtjust i, kan jag väl erkänna.

Det är kallt, ofta blött och rått, och ingenting, varken inne eller ute, är vackert längre.

Ibland känns det som att vakna upp i en brustablett...å det är inte roligt !
Även om det inte regnar, så blir man blöt när man går ut....det är som nån slags fukt som kommer ner.

Om det inte är ännu värre, i morse såg det ut så här här hemma i byn......


Har väl egentligen inget emot snön........
....om den inte faller ner på min parkering och på mina trädgårdsgångar.....

DET gillar jag inte !!

Till och med "Lilla Vit" kurar ihop sig och försöker stänga ute världen !




Nå nå, det finns ju vissa saker som jag gillar såna här dagar åxå !!!
Då förväntas man inte gå ut och göra nåt i trädgården eller ta någon "långpromenad" heller..........

..........då får man, med gott samvete gå upp och sätta sig i syrummet !!!!

Så det mina vänner, det tänker jag göra nu.......och pyssla med friskvården !

Lev Väl !

1 kommentar: