lördag 12 oktober 2013

Mina första block

Mina första block......

i "Sy tillsammans" ur Tula Pink´s bok " 100 modern quilt blocks"



När man får hem en sån här bok i brevlådan, då går man och tänker på den, och grunnar på detaljer och färger. Man kan liksom inte släppa den,  man bara tänker och tänker.
Den "gnaver sig fast" på nåt vis.

Idag var det jättevackert väder ute,  och jag borde väl gå ut och klippa ner lite bruna växter, och försöka få lite ordning på trädgården innan tjälen kommer och snön faller.

Men vad gör jag?? Drar mig in i syrummet innan jag ens hade ätit frukost. Jag ville bara sy, och testa de här blocken.
Min tanke var nog att jag skulle hålla mig till blått och rött, och blanda in lite vitt åxå, vid behov. Och tanken var åxå att använda mina småbitar, scraps, till alla blocken.
Om det nu kommer att bli så fortsättningsvis, vet jag inte riktigt, jag kanske tröttnar på att bara använda blått och rött.


Här kommer i alla fall mina block, har sytt fem stycken idag, men en bild blev så suddig, så den får komma på mitt inlägg.

Block nr 5


Block nr 14

Block 23 ( och här skymtar block 11)

Block 41 (tror jag)

Ja, det här är mina bidrag till "Sy tillsammans"...så här långt.

Lev väl !  Att sy block det är åxå friskvård !!


4 kommentarer:

  1. Hej! Vad många du hann göra idag! Och jättefina är de - min favvo är nr 23, det röda blocket!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Så fina de är! Och visst är de roliga att sy! Låter jättefint att hålla blocken i rött, blått och vitt! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Jag har också köpt boken. Har inte bestämt i vilka tyger jag ska sy men det lutar åt batik.

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Håller med kära mor, min favorit är också det röda, nr 23, tätt föjd av det blå nr 5. Det ska bli så spännande att se allas varianter!

    SvaraRadera