söndag 20 oktober 2013

Halva blogginlägget försvann.....


Halva mitt förra blogginlägg försvann..........

och jag vet inte var det tog vägen.

Jag skulle ju lägga in alla mina nysydda block....men det blev bara två...de andra försvann....

Så jag lägger väl in dem nu då.


Det här blocket sydde jag i rött först, innan jag upptäckte att det blev för litet.Då sydde jag om det i blått, men det blev åxå för litet.
Till slut hittade jag instruktionerna, å när jag väl läste dom, så blev det ju riktigt bra.
Färgerna på blocken blir lite konstiga ser jag, bilderna är tagna med mobilkameran.Jag kanske ska "fota" med min kamera istället, så kanske färgerna blir bättre.



De här färgerna är åxå lite galna......det ska vara grönt och inte brunt på sidorna om blomman



Å det här blocket är förstås rosa och riktigt rödlila.....

Så mina tankar om att hålla mig till mina planerade färgskala, försvann "som en avlöning" !
Nu syr jag på mitt Glad- Täcke i stället.

I alla fall är det väldigt roligt att sy det här blocken och väldigt lätt att följa instruktionerna i boken.
Me like mycket.....

Lev väl ni därute.....så fortsätter jag med friskvården........

2 kommentarer:

  1. Hei! Så hyggelig å finne din blogg;) Det er veldig kjekt at du har så fine oversiktsbilder av blokker.

    SvaraRadera
  2. Wow, vad toppenläckra de blev! Det kommer att bli ett kanonhärligt täcke!
    Kramisar

    SvaraRadera