söndag 21 april 2013

Lördagsgodis!


Det finns lördagsgodis även för oss lite äldre.

Här är mina inköpta godisbitar.........


 
 
 

 
Pärlhalsband och godis........



 
 
Sten, tegel och taktegel.......sy nåt hus kanske???



Lördag morgon tidigt, strax efter kl. 06.00, blev jag hämtad hemma av Annelie (tack för det !) . 

Vi åkte vidare och plockade upp Eva, och åkte raka vägen till Falun och den lilla bussen, som skulle ta oss 19 sy- galna damer mot Gnarp och Wahlmans Textil.

Vid sjutiden kom vi iväg.
Resan gick genom vackra landskap, genom östra Dalarna och västra och norra Hälsingland.
Å det finns verkligen mycket vackert att titta på, speciellt en sån här dag, när solen var med oss hela dagen.

Vi kom fram till Wahlmans Textil vid halv elva tiden, och alla damer rusade genast in i butiken.
Å visst finns det massor med tyger att välja på. Både quilttyger, gardintyger modetyger, mattrasor och möbeltyger. Ja, allt du kan tänkas komma på finns där!

Vid tvåtiden hade väl alla handlat färdigt, efter både två och tre rundor.  Man handlade, betalade, gick ut i bussen med det man hade köpt, och så gick man in igen.....

Vi avslutade vårt Gnarps- besök med en lunch på Bergsmansgården, ett gästgiveri i Gnarp, med  mycket god mat och mycket fint salladsbord. Kan verkligen rekommenderas !

Trötta med lyckliga över våra godisbitar kom vi hem igen efter ca 13 timmar!!

Lev Väl mina go vänner därute.......å tänk på att Gnarp, det är friskvård det!!

3 kommentarer:

  1. Det låter trevligt med den typen av friskvård som Du har sysslat med, tycker jag. Och så många fina tyger Du "fick" med Dig hem, det är ju spännande det med!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Härlig resa. Det där stentyget tycker jag ser extra intressant ut. Nån gång måste jag fara till Gnarp. Konstigt att vi aldrig stannat till där under alla vändor till norr jag gjort de senaste 20 åren. Synd att det är slut med de nu när man kom på detta. ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefina tyger. Begriper att de är inspirerande! :-) Vad kul med den gemensamma resan, kul att prata med likasinnade :-)
    Kram och allt gott till dej!

    SvaraRadera