söndag 14 april 2013

En ledig lördag med snöblandat regn....

Jaa, då kan det bli preciiiis hur som helst.

Hade tänkt ägna helgen åt att plantera om mina krukväxter.
Hade några kvar sedan min senaste "raid". Blomjorden tog nämligen slut då, så jag fick köpa ny.

Hade åxå tänkt att städa ut sjukdomen och påsken, dammsuga lite, och torka av golven och göra det så där allmänt trevligt hemma.

Men jag vaknade upp till en grå, blöt, snö (?) regnig dag och fick lite råd av mina vänner. Eftersom jag hade tänkt att utföra lite hushållsarbete, så fick jag rådet:
"Gå direkt till syrummet, utan att passera hushållet !"
Å lättledd som jag är, så gjorde jag det!
Tack Maggan för det rådet!


Det jag sydde var två stycken mini-ryggor....som jag länge varit sugen på att sy! Storleken är ca 6-7 cm höga...å jag måste säga att de var roliga att sy, så det blir säkert några till.

Tack Eva,   http://evassyrum.blogspot.se/,  för inspirationen !!

Började på ett nytt projekt åxå, i vitt, grått, svart och rött....men mera om det får ni när jag har kommit lite längre.

Nä, nu får det bli lite hushållsarbete, innan syrummet tas i bruk igen !

Lev Väl, mina vänner...och tänk friskvård, nu när dagarna blir ljusare och ljusare....

2 kommentarer:

  1. Hej, och vad roligt när man kan inspirera någon till något! De är ju såååå söta och dina blev verkligen toppenfina!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Åh, så underbart söta små ryggsäckar Du sytt. De var kul att se, tycker jag. Men jag kan tänka mig att de var pilliga att sy när de är så pyttesmå.

    Dollandesign

    SvaraRadera