söndag 7 april 2013

Sjukdomspyssel


Om man varit sjuk och sängliggande ett tag, så har man ingen lust att göra nånting, man orkar inte.

Allteftersom man blir friskare och friskare, så kommer oron i kroppen. Och man får då verkligen lust att fördriva tiden med nåt, som känns meningsfullt!
Alltså hamnar man vid sin mycket goda vän, symaskinen!
Å där sitter man och "skapar" lite, så länge man orkar!!

Sonen med familj ska snart åka iväg till det stooora landet i väster, så jag tänkte, att farmors prins måste väl åxå ha en egen nessecär, när han ska ut och resa.

Så jag sydde en necessär till honom, att ha på resan. Sedan kom jag på, att jag inte hade sytt nån inneficka i den, så jag sydde en liten "nesse" att ha småsakerna i !
Å eftersom jag hade tyg över, så sydde jag en haklapp till honom åxå, och en bordstablett, som man kan ha, för att inte "grisa ner" bordet, när det är matdags!


Så här blev det lilla setet.....att ta med sig på resan eller ta med sig på en fikastund med väninnorna på stan, om Prinsen åxå ska få nåt i magen.

 
Alltid finns det väl nåt som man kan ha i såna här små nessecärer??
 
Lev Väl mina kamrater....å tänk på att barnbarn.....det är verklig friskvård det!

1 kommentar:

  1. Ett härligt set har Du sytt här, tycker jag. Tyget var i en behaglig färg och nallarna jättesöta.

    Dollandesign

    SvaraRadera