torsdag 5 april 2012

Tack och Lov!

Tack och lov att det finns människor, som försörjer sig på att putsa fönster åt oss andra !!

Jag har haft en fönsterputsare här, som har gått igenom alla mina tretton fönster och en balkongdörr.

Bara plocka undan alla gardiner och alla blommor på kvällen, släppa in fönsterputsaren och sedan är det klart när man kommer hem från jobbet!

Så skönt att slippa kliva omkring på bänkar, eller hänga i krokig arm utanför fönstret på övervåningen, eller vingla omkring på en stege och försöka komma åt överallt.
Å se så påsk- fint det blev.

Å vet ni, nu kan jag titta ut genom fönstren, trots att solen lyser på dom.
Härligt!!
När man dessutom vet att det inte kostar speciellt mycket, (med hjälp av Rut) så kännds det ännu bättre.








Var ute härom dagen och städade lite i trädgården,  och fick väldigt fint besök.
Det var minsann farmors lilla prins "prins Albin" och hans mamma som kom gåendes. De hade varit ute på en Power- Walk, och lilla Albin var vaken dessutom !
 Då måste ju naturligtvis farmor springa in och hämta kameran.


Farmors lilla prins har en liten björnoverall, som han har på sig....och då blir han så söt, så söt. Ett litet flin kostade han på sig mot farmor åxå, som om han inte redan hade fångat farmors hjärta!

Så glad kan man bli när farmor tittar ner i vagnen. Han är född i mitten på januari, men han växer så det knakar..


Som vanligt så arbetar jag på vissa projekt.

 Denna gången är det ett mobilfodral till en arbetskompis.
Hon är väldigt intresserad av att åka ut med husvagnen och campa på div. olika ställen. Under sommar halvåret är hon ute varje helg och hela semestern. Därför tänkte jag att det skulle vara roligt för henne att ha ett fodral till mobilen som motsvarade hennes intressen.

Nu återstår bara lite finslipningar, några flera sömmar i blå färg bl.a. och att göra en till som jag ska ha på baksidan. Den blir dock inte lika utsmyckad, tror jag, om jag inte får lite extra lust då förstås.  Gjorde "draget" lite extra stort, eftersom jag tänkte sätta dit en bit kardborreband, så att man kan fälla över den på baksidan och "låsa" med. 

Glad Påsk alla mina vänner...och nu blir det en del lediga dagar, då kan man friskvårda!!!

Lev Väl!! 

3 kommentarer:

  1. Ja, godt vinduspusserne finnes! Det er ulempen med vårsola, vinduene blir plutselig så stygge......
    Herlig farmorgutt! Og mobiletuiet blir virkelig flott og personlig!
    God påske til deg også!

    SvaraRadera
  2. Tack Tack Grete och Glad påsk till dig!

    SvaraRadera
  3. Tack tack Grete...och glad Påsk till dig!

    SvaraRadera