tisdag 17 april 2012

Livet består av både plus och minus...

Ibland är livet inte alls så kul...och ibland så är det jättekul!!
Men det är väl så livet ska vara, antar jag.
För mig finns det både plustecken och minustecken just idag.

På minussidan är definitivt min "häääärliga" förkylning.
Blev lite förkyld förra veckan, men blev bättre under helgen, och trodde att det kanske var över för den här gången.

Men men, skam den förkylning som ger sig.....vi kan väl "ta om", om det blev lite för fjuttigt förra gången !
Å det är exakt vad det har gjort, och den här gången är det värre än förut: Ont i tänderna och ont i huvudet....inte är det väl nån som tror, att jag har var i bihålorna, va??

Måste vara OK till fredag, då jag och Mia ska åka till Åland och hälsa på våra goda quiltvänner där. Men det är ju flera dagar kvar, så det hinner lösa sig!

Å på plussidan idag, var att min kära syster ringde, och undrade om inte jag skulle följa med henne till Kroatien!!
Hon hade hittat en billig restresa i början på maj.

Å självklart så instämde jag högljutt!!!

Vi ska åka till nåt som jag tror heter Topice, ganska långt söderut i Kroatien, och vi åker reda 5 maj. Ska bli sååå skönt.
När jag sedan kom hem och tittade på mitt pass, så ser jag att jag nog måste skaffa ett nytt sånt, innan jag åker.

Skickar med en bild av min mammas duk, som jag äntligen har färdigställt.
Den är i tekniken "storm- at- sea". Jag gjorde den för länge sedan, men den blev inte monterad och klar, av någon anledning.


 Jag sydde den, för att jag ville testa en "storm- at- sea"-  linjal , som jag fått från USA.

Det är alltid lika skönt att få UFO:n klara och monterade!!

Lev väl kamrater...och glöm för all del inte friskvården....!!

4 kommentarer:

  1. Åh, så fin den är! Åh, så skönt att åka till Kroatien! Det står ju inte på förrän ni ska åka - härligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska faktiskt bli jätteskönt att få komma iväg och se mig omkring igen. Tror dock att jag tar lite handsömnad med mig, kanske den där nålynan som du har sytt....:-)
      Kram

      Radera
  2. Flott løper! Morsom teknikk, linjene ser jo buede ut, selv om det "bare" er trekanter og firkanter. Fargene går så fint over i hverandre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det en rolig teknik? Troligen därför som jag köpte linjalerna. Det var ett tag sedan, så jag minns inte riktigt.

      Ska nog försöka göra nåt större med den här tekniken åxå.

      Tack för dina snälla ord!

      Radera