måndag 2 februari 2015

Fortsättning på de blå kvadraterna.....



Så här blev det efter några dagar.......





Och den är ju inte klar än, det ska ju kanter på i någon trevlig färg och
sedan ska den väl monteras med vadd och baksida.

Vad det blev ? 

Jaa, jag vet inte, kanske ett babytäcke till en trevlig nyfödd pojke.


Har också tillbringat några dagar i Berga Folkets Hus tillsammans med goa kamrater.
Som alltid (vi har hållit på i fyra år....är inne på det femte) är det mycket trevligt, att sitta där och sy tillsammans med likasinnade.
Det pratas tyger, tekniker, färger, projekt  tillsammans med recept, barn och lite div. annat.
Å det skrattas å skrattas å skrattas......
Mycket upplyftande för själen.......

Där började jag på ett ytterligare projekt.

(De blå lapparna kunde jag inte ta med mig. Skulle inte veta i vilken ordning jag skulle ta dem, och hade ingen lust att kasta bort tid på att försöka bringa någon ordning på dem heller)


Å jag var ganska sugen på ett Paper- piecing projekt, så jag drog till med detta......
Jaa,  det är pilligt och det tar mycket tid, speciellt tänket kräver sin kvinna...

Man måste verkligen tänka på vad man gör och framför allt var man gör det, om det ska bli rätt.
Men roligt är det definitivt!

Flera bilder kommer så småningom....

Lev Väl alla mina vänner....å Berga........det är friskvård det!!

3 kommentarer:

  1. Åhhh, läckert projekt i PP - och med rosa i......... :-D)))
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du Eva...jag tog i ordentligt...och körde på rosa och rött.......blev rätt bra tycker jag...... ska snart göra färdigt, kanske under helgen.....
      Kram

      Radera
  2. Spennende prosjekt i svart/ hvitt og rødt/ rosa! !

    SvaraRadera