söndag 8 februari 2015

Det börjar närma sig......



Skid- VM förstås......

Jag är ju väldigt idrottsintresserad åxå, inte bara intresserad av quiltning.

Så idag har jag varit till Falun och hämtat kläderna och ackrediteringen, så att allt är klart till Invigningen 18 feb.

Medan jag väntar, så har jag varit flitig och sytt en nesse.
Började plocka i den berömda scraps- lådan, eller kanske mera sanningsenligt scraps- lådorna.
Fick idén att göra av med lite scraps, så jag började att sy ihop remsor, utan att veta riktigt vad det skulle bli.

Kom att tänka på min goda väninna  Eva i "evassyrum" (blogspot). Hon pratade om någon slags utmaning på nätet, som gick ut på att man skulle titta i alla sina  quiltböcker, och sedan sy nånting
ur denna bok. 
Det tyckte jag var en bra idé, så jag började kika i en av alla mina böcker och hittade den här lilla       "nessen" som jag tyckte såg trevlig ut.




Så här blev den, helt och hållet gjord av scraps. 
Modellen är lite ovanlig, åtminstone i förhållande till de nessar jag brukar göra.

















Har åxå sytt ihop ett litet "fodral" till ett First Aid Kit, ett sånt som 
du kan ha alla "bra- att- ha- saker" i.





Det är dubbla rader med fack, i facken har  jag  sax, synålar, tråd, säkerhetsnålar, lypsyl, huvudvärkstabletter, Topz, plåster mm.


Det är bara att rulla ihop etuiet och stoppa det i handväskan eller ryggsäcken, så har man det mesta med sig.

Idén har jag fått av någon tjej, som lade ut en bild på sitt etui på Facebook, så jag kan inte ta åt mig äran av att vara "uppfinnaren".




Lev Väl alla mina vänner därute i cyber- rymden!

Å allt som du tycker är roligt.......det är friskvård det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar