måndag 23 februari 2015

Skid- VM är igång.....

...........och jag åxå.....

Skid- VM är sååå roligt !


Scenen till Invigningen är under uppbyggnad, och hoppbackarna är ju alltid imponerande.

.
Första dagen var det kval för de mindre kända nationerna inom skidåkningen, som
Indien, Iran, Trinidad /Tobago och Tonga. 
De första tio kvalificerade sig vidare till Sprinttävlingen.
Och jag kan säga att stilarna var "varierande". 
Jag jobbar ju som volontär under dessa dagar och vi är många, ca 1800 som jobbar på för att spelen ska flyta på.
De här bilderna är från Invigningen.


Så ser ni några med orangeröd jacka och vit mössa så är det nog en volontär.


Norrmännen är ju här förstås och sätter, som vanligt, en väldig färg på hela tillställningen....














































Och de har naturligtvis den största  vallabussen.




Norges Vallabuss med Therese Johaug längst till vänster uppe, och Marit Björgen längst ner till vänster. De övriga herrarna vet jag inte vilka de är. Petter Northug var i alla fall inte med...men han håller väl på med nåt träningsprogram utanför Norska Skidförbundet, tror jag.





















Eftersom jag jobbar som VIP- guide, så har jag förmånen att få träffa en hel del roliga och kända människor.

Har träffat Kungen och Silvia och pratat med Viktoria och Estelle. Och fått en mössa av
Jens Spendrup !

Häromdagen var jag upp i hopptornet med den här damen......


Ifall om det är någon som känner igen henne???


Anja Persson, en väldigt trevlig dam, som berättade en hel del om den Alpina cirkusen åxå. Så på mitt jobb som guide lär man sig nya saker varje dag.

Hur ska livet bli, när VM är över???

Jag kommer säkert att sakna de här dagarna, som har varit mycket speciella.
Men även roliga äventyr  tar slut.......ibland alldeles för fort!

Lev väl...å för mig är Skid- VM friskvård !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar