tisdag 13 januari 2015

Tårtor som man bara vill ha......



Det finns en grupp på den berömda Facebook som heter KAKBURKEN, för oss som gillar att baka.

Där har jag hittat två otroooligt vackra tårtor, jag kunde bara inte låta bli att spara bilderna.


Kan man göra annat än älska en sån??

Här kommer det en till........


Visst är den väl fin??  Måttbandet, saxen, broderiet, knapparna och trådarna.....
Undrar just om symaskinsnålen är i "Sugar paste" åxå.....

Jag var bara tvungen att lägga ut bilderna på de här tårtorna......jag tycker ju så mycket om dom.

Förra veckan hade jag semester och bestämde mig för att inte göra "många knop". Jag skulle bara göra det jag ville....och det var mest sy, som jag ville göra.
Syrummet är ju städat nu, och då får man ju större lust att använda det.

Den här blev till under förra veckan....


Jag använd mig av lite av mina scraps.
Det känns ju alltid bättre, om man ser till, så att man använder sig av de småbitar man har.
Men det är konstigt det där med scraps....det spelar ingen roll hur mycket man syr av dem......dom tar ändå aldrig slut......

Lev väl kamrater!
Å tårta det är nog verkligen friskvård det!
Speciellt om de ser ut som de här......

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga tårtor! Jag skulle i te ha något emot att få en sån men jag får nöja mig med att titta på dina bilder. : ))
    Det blir så fint när man syr med scraps och roligt är det också.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle åxå gärna vilja ha en sån tårta......men jag undrar just om man skulle villja skära i den???

    SvaraRadera
  3. Vilket konstverk! Jadå, Annika, nog skulle vi skära i den när vi har tittat klart! ;-)
    Kramisar

    SvaraRadera