lördag 10 januari 2015

Jaa, vad säger man ?



Eftersom jag har varit så flitig och städat hela huset + syrummet, så tänkte jag åka förbi vid återvinningscentralen också,  och slänga allt jag har samlat på mig.

När jag kom till Återvinningscentralen, så var det här den syn som mötte mig.


Glasflaskor, burkar, ett däck och till och med en gammal avbarrad gran.

Glas- containern var i och för sig full, så det gick nog inte att stoppa i flera.
Men kan man då inte ta flaskorna med sig hem igen, de tar ju inte större plats när dom är tomma?
Å så kan man kanske åka tillbaka om någon dag, när man har hunnit tömma den.

Granen kan man väl skänka till Lions som hämtar din gran för 40:-, och dessa pengar går till välgörande ändamål ?

Däcket får du egentligen inte kasta alls, det måste du åka upp till soptippen med.


Lite ledsen blir jag, när man ser hur folk bara släpper av sina sopor........

Jag tog alla mina kära tidningar, plastförpackningar, plåtburkar, pappersförpackningar, glas och batterier med mig hem igen, men har åkt dit nån dag senare och blev av med en hel del.
Det blev bara glasflaskorna som fick följa med hem ytterligare en gång.....

Tänkte bara avsluta med några bilder på en av mina katter, bara för att hon är så söt.
(jodå, jag är ju quiltare, alltså har jag också katt!)

"Mammas" lilla bäbis "Lilla Vit"


























Å som en kompis till mig sa:

"Hon sover så sött"......


















Lev Väl!

Å katter, det är också friskvård.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar