onsdag 7 januari 2015

Städning igen !


Oj, vad det var länge sedan jag skrev nåt här.
Såg på datumet att det var ända "borta" i oktober!


Men jag har väl haft någon form av "torka" även på bloggområdet.
Det blir ju så ibland.
Då tänker jag, att varför ska jag skriva nåt där, det är ju ändå ingen, som är intresserad av mitt vardagsliv.

Men nu har jag bestämt mig, jag skriver för min egen skull, och är det någon som är intresserad så varsågod.
Dela mitt vardagsliv och min sömnad med mig.
Så ibland blir det lite sömnad och ibland kan det bli nåt helt annat.

Idag tänkte jag visa bilder från mitt senaste projekt, som jag har sytt efter att jag har röjt i syrummet.
Det såg för dj- ligt ut i syrummet innan jag började.


Där kunde man ju inte släppa in en människa, knappt ens familjen.

Men lite ledighet runt helgerna här, har gjort underverk. Jag städade och plockade undan och sorterade om mina tyger i mina plastlådor.

Hmmmm.....mycket tyg är det.......oops!


Å vet ni, det känns såååå skönt att ha lite ordning runt omkring sig igen.


Så här blev resultatet


Jag har åxå köpt lite hyllor på IKEA, som sonen hjälpte mig att sätta upp. Köpte åxå en "stång" med lösa krokar, som man egentligen har för köksredskap (tror jag), och där hänger jag upp saxar rullknivar och annat löst som behöver en plats.

Eftersom jag har snedtak åt två håll, så gäller det att försöka utnyttja alla tänkbara utrymmen för förvaring av diverse "livsnödvändiga" saker.
Har även fixat en liggplats åt mina katter, som annars kommer och vill gärna vara i vägen.

Avlutar med min lilla quilt, som jag har sytt efter städningen.






Vann en "trave" romantiska FQ i somras. visste inte vad jag skulle göra med dom, men de fick väl "ligga till sig" lite.
Anki var på Syfestivalen och köpte en Twister- linjal (tror jag att det heter) med hem till mig. Å så klart blev man ju sugen på att försöka.

Först skulle man alltså skära till kvadrater och sy ihop dom. Sedan skulle man skära ut lite sneda kvadrater av dom och sy ihop igen. Resultatet är väl inte så tokigt, men den blev ju sååå liten. Lekte loss lite med quiltningen där åxå.
Den färdiga quilten är 32 x 44...och det är inte mycket.
Vet inte riktigt vad det ska bli, kanske ett docktäcke......behåller den så länge, så får vi se var den hamnar.

Lev väl mina kamrater........

Städa är väl inte friskvård kanske, inte förrän det är klart.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar