lördag 12 april 2014

Jag har blivit farmor....igen!!!!


Nu har jag blivit farmor igen !

Den här gången till en liten Elvira !

Hon föddes i måndags morse 7 april  kl 09.14






Och naturligtvis är hon ju det vackraste och sötaste barn man har sett, tillsammans med mina två övriga barnbarn, storebror Albin och kusin Myran.

Det är helt otroligt vilken kärlek man kan känna för en sån här liten figur från första ögonkastet !
Och det är livslångt oavsett vad som händer i livet !!!!

 Det här är Albin och Myran.






Barnbarn är ju "livets efterrätt" sägs det, och jag kan inte annat än att hålla med.








Sedan får man ju en bra anledning att sy ett lapptäcke åxå.........ett till.......

Så här blev Elviras täcke, som jag sydde, utan att veta om att det skulle bli en Elvira.



På nåt vis blev det mycket "flickigare" än det, som jag sydde åt Albin, trots att jag inte heller den gången, visste vem som skulle komma!!
Hur som helst, tack Tina i Kristianstad för inspiration till det här täcket !

Lev Väl  alla mina vänner därute....och ni vet........barnbarn....DET är friskvård det !!!








7 kommentarer:

  1. Hon är helt underbar och bedårande! Lilla Elvira, välkommen till världen och till alla som väntat på dig! Du har dessutom fått ett så vackert täcke av farmor som ska värma dig. Grattis igen, farmor!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Quilten som Du visar oss att Du sytt är så fin, tycker jag.
    Har suttit en lång stund och kikat på de många olika block som Du gjort.
    Vilket arbete!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Superfint täcke! Och Grattis till Farmor :))

    Ha det gott,
    Malle

    SvaraRadera
  4. Grattis farmor och vad fint täcket blev. Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Gratulerer! Nydelige barn alle tre! Og søtt teppe den lille får!

    SvaraRadera
  6. Gratulerer og fin quilt du har laget.
    God påske

    SvaraRadera
  7. Söt Elvira och jättefint täcke!/ Pirjo

    SvaraRadera