onsdag 2 april 2014

En kär gammal vän.......


Hemma igen, efter sju sorger och åtta bedrövelser..........vad som har hänt kan vi ta en annan gång.

Men jag kan ju säga så mycket som, att jag INTE gillar Ethiopian Airlines !!!!
Dom har ingen plats i mitt hjärta !

Men det känner jag ju att Zanzibar har !
Jag lämnade kvar en bit av hjärtat där i Menai !

Här en del av barnen i skolan i byn Unguju Ukuu.

















Nåväl hemma igen, så fick jag ett samtal från en f.d. svägerska, som ville visa mig nåt.
Jag åkte iväg till henne och var nyfiken på vad hon hade hittat !

Det är var vad hon hade hittat i sina lådor...


Ett täcke som jag sydde till henne 1994 !

Hon fyllde år, och jag satt och "fnulade" och ritade för att jag skulle få fram ett mönster som jag var nöjd med.


Ser ju att det var ganska länge sedan, som jag sydde det. Ser det på tekniken, idag syr jag inte alls så......men det var ju lite kul att möta en "gammal vän".

Har åxå varit lite flitig och äntligen sytt färdig mitt "projekt". Det var nog meningen att projektet skulle ha varit klart för länge sedan, men pga. omständigheter så har det fått läggas åt sidan nu och då.
Men så här blev det......


Å jag känner mig nöjd.... att det blev klart och att det inte blev liggande som ett "UFO".....

Lev väl min vänner, symaskinen ropar på mig......= friskvård !!




2 kommentarer:

  1. To flotte tepper, de ser kompliserte ut begge to!

    SvaraRadera
  2. De är sååå fina, bägge täckena!! Det första har ju verkligen mina färger så det ligger mig varmt om hjärtat men jag är väldigt sugen på att prova mönstret till det andra!
    Kramisar

    SvaraRadera