fredag 4 april 2014

Det är konstigt vad tiden går fort.......

Men vad tiden går fort !

Upptäckte idag att det inte är så långt kvar till påsk.

Å jag som skulle göra så mycket innan dess.
Det är ju bara den här helgen, å så nästa helg, sedan är det Påsk !

Jag som skulle städa ordentligt både ute och inne, jag skulle ha påskris både ute och inne. Och jag skulle sy en ny påsk- duk att ha på köksbordet.

En del av det här hinner jag säkert, men inte så mycket som jag har tänkt mig, och som jag har planerat
.
Den här helgen skulle det visst bli sol och vackert väder, så då får jag väl ägna helgen åt att försöka göra fint i trädgården då.
Sedan hur mycket det blir inne, det får vi se!
Jaja, jag kan väl alltid springa runt med dammsugaren och torka av golven, det tar ju inte alltför lång tid.
Jag hinner nog  lägga på en gul duk på köksbordet åxå, och gå ut och plocka lite påsk- ris och sätta i en vas.
Kanske hinner jag sätta en vas med ris på verandan åxå.
Å troligen hinner jag nog plocka fram mitt påsk- pynt, två små porslinshönor och två små stearinljus i form av en pojk- och en flick- kyckling.
Kanske hinner jag åxå sätta i gula ljus i mina ljusstakar, och gula ljusmanschetter !!

Hahaha.....trots allt............jag hinner nog med allt !

Å skulle jag inte hinna.................så blir det nog påsk ändå !!!!

Lev väl och lediga dagar i påskhelgen (helst med soligt väder), det kan åxå vara friskvård !!!


2 kommentarer:

  1. Påsken kommer vare sig man städar eller hinner...........du har väl någon gammal påskduk som ligger och skräpar :o)

    SvaraRadera
  2. Men visst är det väl så PJ, visst finns det väl någon gammal sån åxå....men jag hade ju tänkt att jag skulle "få" en ny i år..... :-)

    SvaraRadera