söndag 6 april 2014

Dalarna


En härlig bil- tur i vårt vackra landskap en solig vårdag, är nog ungefär vad man behöver ibland.


Det vackra Dalarna...........med sina röda stugor......


Det här är bilder från byn Syrholn i Dala- Floda.
Där känner jag mina rötter djupt ner i myllan.
Min farfar är nämligen född i den byn.



Alla mina släktingar på min farfars sida härstammar från Floda och Björbo, sedan 1600- talet, så det är väl inte konstigt om man känner sig "hemma".


Tror att jag skulle kunna tänka mig att bo där,  i lugnet och ron......å där är ju så vackert !

Å hörrö, lev väl...och Dala- Floda, det är friskvård det !

4 kommentarer:

  1. Vackra bilder från "hem-byn"! Dalarna, det är friskvård, det!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, å det är så konstigt , att varje gång jag kommer dit, så känner jag nån slags inre frid......tror att jag kanske har bott där i mitt tidigare liv..........känns som om jag är "hemma"....

      Radera
  2. Hela Dalarna ÄR friskvård :))

    Ha de'/Malle

    SvaraRadera
  3. Tack Malle, det är ju kul att det finns flera som tycker det......

    Kram

    SvaraRadera