söndag 30 september 2012

Det blev en till.......minst!

Kunde inte motstå att försöka göra en med katter åxå...å den blev ju ganska bra, tycker jag.
 
Sydde dit en knapp i stället för kardborreband, vill inte sy dit ett kardborreband mitt i huvudet på katten, kände jag.
 
 



Ni kan ju tänka er själva, skulle jag verkligen sy tvärs över huvudet på den lilla söta rödgula katten på mitten?? Nej, det kunde jag inte.

Idag blir det ett mobilfodral som tack till en god vän, som jag fick en TV- hylla av. (Ni vet en sån där med en rörlig arm, som man sätter på väggen och kan ha TV:n på, så att den kommer upp lite. Ska sätta upp den i mitt syrum, så kan jag både sy och titta på ev. program som jag inte vill missa.)

Han ville ha ett mobilfodral med "damer" på.......som tack för hyllan! Nej egentligen ville han inte ha nånting, men jag erbjöd mig att sy ett sånt till honom, vilket han glatt accepterade.

Lev väl ni ....så friskvårdar jag dvs. syr mobilfodral !

5 kommentarer:

  1. Så söta och så fint med en lite "börs" av det tyget.

    SvaraRadera
  2. Åh, en till! Just det där mönstret skulle det vara väldigt roligt att ta del av - ja, gärna det andra också - för de är så behändiga de små "förvaringarna" som man kan ha till allt möjligt.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Denna lilla börs var också fin, tycker jag. Knappen var ju ett bra sätt att göra en variation på mönstret.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Åhh vad många fina saker du gör! Kram/Maggan

    SvaraRadera