måndag 24 september 2012

Den gågna helgen


Så här har min helg sett ut.........på fredagen var vi, några arbetskamrater och jag på väg hem till Åsa på lite fredagsmys. Det här vackra vyn såg vi på vägen dit........där vi var, var det grått, men därborta lyste solen!

 
Hos Åsa fick vi jättegod mat, paella med aioli...mm....med mycket vitlök! Å alldeles färskt nybakat bröd hade hon åxå fixat!!
 
Å som dessert, så plockade hon fram en himelskt god Cheesecake med färska bär!! Såååå gott !
Tack så mycket Åsa!
 
 
Lördagen var vikt till sömnad med go´vännerna hos Anki.
Sulan gjorde färdigt sitt sängtäcke till barnbarnet Nova. Så väldigt sött, passar precis till en liten Prinsessa på tre år.
 

 
En lite bättre bild, där man bättre kan se färgerna.
 
Eva sydde ett mobilfodral till dottern, en jättefin väska och en liten groda, eftersom jag hade lite grodkurs igen. Tyvärr glömde jag att fota hennes alster.
 
Själv pysslade jag med min EKG- quilt. Hade en slägn av hjärtflimmer i slutet på juli, och då tog man naturligtvis ett EKG för att kolla. NÄr jag åkte hem bad jag att få EKG:et, hade då redan sett att det var ett "mönster" till en quilt!
 
Så här blev det.....det ska bara på en kant runtom sedan är den klar........
 
 
Kanske finns någon sjukvårdskunnig som läser det här och kan tolka mina "kurvor"?
 
Lev Väl....det försöker jag göra...å så "friskvårdar" jag mycket!
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Det är det vackraste hjärtflimmer jag någonsin sett!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack min goa kompis......men jag måste få fota dina saker som du sydde. Hur kunde jag glömma det??? Var var jag nånstans??
      Kramkram

      Radera
  2. Jag tror att våra tankar är viktiga för oss. De positiva genererar ju förhoppningsvis mer positiva tankar och handlingar. Att Du såg ett "mönster" i Din EKGkurva är ett sådant exempel, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Nu är jag ju sån, så jag ser quiltmönster i det mesta jag ser, i stenläggningar på gatan, i murade väggar med tegelstenar, mönster på pappers-servietter......osv. Jag trodde mankunde hänvisa det till "yrkesskada" :-)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack tack, men detn är inte färdig än...kanten ska ju på...men sen så......Kramkram

      Radera