fredag 28 september 2012

Hittat en ny mönsterkonstruktör.....

.....å det gör mig sååå lycklig, för hon gör så många fina saker.......


Hittade henne av en slump bland alla quiltbloggar...å blev sååå förälskad....

Köpte hem mönstren på pdf- fil och satte igång.
Jag använde det tyg, som av en händelse råkade ligga framme i syrummet.
Å försökte läsa ( det var amerikanska, å det kan man väl sådär..) och titta på bilderna....å göra......

Å till slut lyckades jag framställa en liten börs  och en annan liten "börs"...eller vad det nu är....




Så här blev dom........och om man öppnar dem, så ser de ut så här....



 
 
 
Å jag kan garantera att de är jätteroliga att sy...å ganska fort går det åxå, när man väl har "klurat ut" hur man ska göra......
 
Är det någon som vill ha adressen till sidan, där jag hittade den här "små", så är det bara att höra av sig.
 
Lev Väl kamrater.......nu har jag inte tid med er längre...jag måste upp och sy färdig min lilla "kattbörs"....... :-) = Friskvård!
 
 

4 kommentarer:

  1. De små börsarna ser jättegulliga ut, tycker jag. Det är ju så kul när man hittar ett mönster som man gillar att jobba med.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, och det här känns verkligen som en lyckträff måste jag säga. Snacka om att bli inspirerad!!

      Radera
  2. Svar
    1. Jaa, dom är så söta...och går så fort att sy...bra att ha som en liten "tack-för-hjälpen"- present, eller nåt sånt. Kul är det i alla fall!

      Radera