onsdag 22 augusti 2012

Textilanna på Mässa



 Minsann har inte Textilanna varit ute och rört på sig igen!

Den här gången inte så särskilt långt, bara till Stockholm, Älvsjö...men ändå!!
Hade turen att få följa med Anki och Sulan på en tripp till huvudstaden och Älvsjömässan



 
 
Jag har varit på Formex- mässan, en mässa för inköpare när det gäller inredning och design!
 
Å där fanns det då preciiiis allting!
Det fanns möbler, mattor, gardiner, olika slags buttingar" av varienrande stil bl.a. den tidigare så moderna stilen "Shabby Chic", en stil som verkar vara lite på utgående nu.
 
En hel del inredningsdetaljer, både stora och små, klockor,  tavlor, affischer, hemtextilier, kuddar lakan och små innovationer som kan vara bra att ha i vardagslivet. 
 
Det fanns åxå tomtar av allehanda slag, julgransbelysningar, julgranar, adventsljusstakar, allt inom decoupage, papper, kort, stämplar, band, rosetter, knappar osv. osv.
 
Naturligtvis fanns det åxå garner, sybehör, tyger, knappar och band för texil användning.
 
Jaa, det fanns i stort sett allt!!
 
 
 
Förutom allt textilt som fanns, så var vi mycket imponerade av ett italienskt plastföretag, som tillverkade i stort sett allt i en mycket snygg och färgglad plast!
 
 
 
Det var verkligen "vill- ha- varning" på alla deras produkter!!!
 
 
 
Och allt i sååå läckra färger......(och jag som älskar orange)
 
 
En mycket skön stol, där "dekoren"  ser ut som jeanstyg..
 
Å så några bilder på besticken som var s..t- snygga!!
 
 
 
 
 
 
Såå himla läckert...hyllan såg nästan ut som en godishylla!!!
 
 
 
När vi sedan, efter att ha varit på Mässan från öppning till stängning, fick syn på den här danska bilen, så ökade fnisset igen från tre trötta mässbesökare.
Ursäkta bildkvalitén, jag var tvungen att skynda mig, så jag tog bilden genom bilrutan.
 
 
 
Försök läsa vad som står på den gröna remsan precis under Per Andersens.....
 
En skön och inspirerande dag, även om fötter och knän fick lite stryk av allt gående!
Men tack Anki och Sulan för att jag fick följa med och njuta av ert trevliga sällskap.
 
Till sist infogar jag en bild på min väska med Loralie - damer, eftersom jag vet att en av mina bloggföljare Grete har sytt en precis likadan, förutom att hon använt lite andra tyger!
 
 
 
Lev Väl alla mina vänner..och kom ihåg att friskvårda mycket nu när höstmörkret kommer!!!
 
 
 

7 kommentarer:

  1. alltid lika trevligt att vara med dej, blir så glad av ditt trevliga skratt!

    SvaraRadera
  2. Tack tack Sulan...det är lika roligt att var med er åxå!!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och Guzzini har alltid läcker design på sina plastgrejor! Kan tänka mig att den texten fick er ur balans efter en dag på mässan! :-) Det måste ha varit otroligt inspirerande!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att Du har sytt en alldeles underbar väska med damer på. Du har valt fina tyger tillsammans och dessa damer är ju urläckra.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Härlig dag!
    En riktig regnbåge av färger!!

    SvaraRadera
  6. http://lekashop.blogspot.no/2012/07/mobil-etui-ugle.html

    Hej Amnikki!
    Du frågade efter Ugglefodral.
    Här har du en adress.
    Lycka Till!!

    SvaraRadera
  7. Ja visst hadde vi en trevlig dag fast man fick lida dagen efter
    mem men så är de.

    SvaraRadera