måndag 6 augusti 2012

En underbar helg tillsammans med mina goda syvänner!!

En jättehärlig, skapande helg har jag tillbringat med mina goa vänner Anki, Sulan, Maggan, Eva, Solbritt och Laila i butiken hos Anki.
Vi sydde för glatta livet och fäktade med allehanda tillhyggen eftersom det var sååå otrooligt varmt därinne.

Den här necessären  började jag med i Våmhus, men hann inte riktigt klart, så jag gjorde den klar i lördags.
Den skapade en viss "epedemi" eftersom Maggan, som åxå hade börjat i Våmhus, sydde färdig sin.

  Sulan blev åxå entusiastisk, så hon sydde en åxå.
Maggans har jag bild på men tyvärr inte Sulans.
Det här är Maggans necessär, samma mönster, men så olika min.

Sydde färdig en väska som under nåt år legat i syrummet som ett UFO. Den är jag inte riktigt nöjd med, så den ska jag göra om lite, innan ni får se någon bild på den.

Sydde åxå ett par "grodor" som jag ska ge bort till kompisar.

Detta är den ena av dem, ska ges till en som bara äääälskar lila.

Det som var roligt med den här, var att jag tränade min frihandsquiltning.

Jag har ju börjat "gå" en kurs på Craftsy...jag lär mig "Free Motions Quilting"...å jag tycker att jag redan har lärt mig en hel del.

Det var såå roligt att frihandsquilta nu! Trots att jag hade glömt mina handskar hemma. Fick ju låna av Anki, men det känns alltid bäst att ha sina egna....

Lev väl....mera bilder kommer snart!!!

"Tänk på friskvården!"

9 kommentarer:

  1. Nessesären som Du börjat sy på i Våmhus och gjort klar nu i helgen blev verkligen läcker, tycker jag. Det är fina färger som Du valt och spetsen passar jättefint till.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. Var lite tveksam till spetsen först, tyckte att den var för vit, men är nöjd nu. Tycker nog att den lyser upp lite i allt det beige/bruna.

      Radera
  2. Vad läckert din kanonfina freehandsquiltning syns på bilden! Du e bara såååå bra på det! Tusen tack igen för en underbar helg.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Tack själv....njuter varje sekund av ert sällskap. Å tack för berömmet, det är ju roligt att gå på kurs om man lär sig något av det :-) Kramkram

    SvaraRadera
  4. Ni har haft full upp ser jag!
    Läckra nessar. Smarta sidofickor för allt löst "jox".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, Pirjo....man har precis så mycket att göra som man vill ha...finns väl alltid nån tygbit eller nåt "nytt" mönster som man måste prova..??

      Radera
  5. Hej Annika, riktigt roligt att du besökt mej.
    Ser att du syr o donar för fullt... och frihandskviltar. Tjusigt som attan.
    Din väska är superfin.

    Ha det gott, kram till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack....det var vackra ord för att komma från en mästare! Blir så stolt...... :-))
      Kramkram

      Radera
  6. Å flotte mapper! Og interessant å se hvor forskjellige to "like" ting blir når stoffene er forskjellige!

    SvaraRadera