måndag 13 augusti 2012

Mitt katt- täcke

Under våren så har en slags "epidemi" spridit  sig runt omkring i trakten.

Katt- täcke epidemin.

Å naturligtvis blev även jag smittad !

Någon hittade ett gratismönster på www.syverkstan.nu och så var det kört!!

Helena som äger den sidan började lägga ut "månadskatter" d.v.s. en katt per månad. Å helt plötsligt så skulle alla sy katter, och som sagt, även jag.

Så här blev mitt bidrag till "hysterin":


Det var riktigt roligt att sy, och materialet som jag använde var nästan bara "scraps" alltså tyger som blivit över från mina andra projekt
.En del katter är väl inte så vackra kanske, men de är ju lite roliga och färggranna!

Å så småningom så blev det klart för mormor, att det skulle bli ett 2- års täcke till "mommos lilla söthjärta!"

Nej, mot symaskinen........Nu tar vi tag i nåt  UFO......kommer bilder i framtiden !


Mina vänner .....Lev Väl...och friskvårda mycket!!!!


9 kommentarer:

  1. En kul ide´med en katt i månaden. Var och en kissekatt har ju sin färg och form. Ett väldigt läckert 2års täcke i härliga tyger, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Tack.
      Ja, visst är det en kul idé? Just nu designar Helena hundar, en hund för varje månad.
      Dom kan ju åxå bli väldigt roliga. Bra projekt för att bli av med lite scraps, som vi alla har.

      Radera
  2. Och där kom det äntligen!!! Det är helt underbart med sina färgglada kissar! Blir väldigt sugen måste jag säga - men nu är det ju hundar på gång också, har jag hört, kanske skulle välja det!
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva.
      JA nog är det färglatt i alla fall. Å det var faktiskt väldigt roligt att sy dom....så det är bara att sätta igång......men då blir väl alla hundar rosa och gröna va?

      Kramkram

      Radera
  3. Vilka underbara katter du sytt! Man blir glad bara av att se det! Jag ber att få vidaresända länk till mönstren. Verkligen kul, och jag såg det först hos dej.
    Glad kram och allt gott till dej!
    http://framsnacka.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det har varit väldigt roligt att sy dem. Du kan vissvidarebefodra länken till de som önksar....det är ju Helena som lägger ut gratismönster!

      Lev väl kramkram

      Radera
  4. Los gatos te han quedado super divertidos, yo también tengo los patrones de Helena, pero he dado prioridad a los perros,

    Un saludo

    ane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Muchas Gracias, entiendo todo que escribes, pero no puedo escribir en espanol.

      Saludos!

      Radera