torsdag 2 augusti 2012

Syhelg igen med goda vänner!!

Knappt har man kommit hem från "Våmhus- äventyret" och packat upp alla grejorna igen och burit upp allt uppför trappan,  innan det är dags att dra iväg på nya sydagar.

Den här gången åker vi väl till Anki och fördriver några glada, trevliga dagar i symaskinens tecken. Å naturligtvis tillsammans med glada och goá syintresserade vänner.

Denna gång (tror jag) att jag ska ta tag i några gamla "surdegar" som  ligger på div. ställen i syrummet och tar plats.
Som alla andra (?) quiltare, så har jag lite halvfärdiga projekt som ligger här och där.
Ja, halvfärdiga är de väl inte kanske...de är "nästan- färdiga"....dvs. toppen är klar...alltså den sidan som man ska ha utåt/uppåt, som folk kan se. Sedan är det väl lite si och så med monteringen. Det är väl mest sånt som saknas, och som inte blir gjort. Man syr det "roliga" och sedan så "glömmer " man det som inte är fullt så roligt kanske.
Men just därför ska man väl passa på att göra sånt, när man har trevligt sällskap? Så tänker jag i alla fall....har två necessärer som ligger nästan färdiga, (rester från Våmhus) en necessär, som saknar tryckknapp och vanlig knapp, annars klar, en väska som ska sys ihop och montera in fodret i, sedan klar.
Har åxå ett sängöverkast som ligger i block, dessa ska sys ihop...och ev. måste jag nog kanske sy några block till åxå. Men men det är nog åxå snart klart....måste bara sätta igång.......ibland är det så svårt att komma igång bara.......

Nej, men nu har jag ju några dagar på mig att sy färdigt mina projekt....så bilder kommer nog senare på de surdegar, som inte längre är några surdegar !!!

Lev väl...och göra färdigt surdegar....DET är friskvård!!!

1 kommentar:

  1. Surdegar....näe, när det finns så mycket nytt roligt att börja med!!

    SvaraRadera