söndag 29 januari 2012

Har varit iväg och "tankat upp" lite.....

Har varit iväg till mitt första barnbarn, Myran 1½ år och "tankat upp" lite kärlek och energi.....


Dagen till ära iförd sina nya tofflor i farm av en rosa kanin...hon vill inte så gärna ha tofflorna på fötterna, om det beror på att de är lite för stora, och kanske för varma, eller om det beror på att pappan har uttryckt sin tveksamhet till att "stoppa fötterna i röven på en kanin", låter jag vara osagt. Naturligtvis har han inte sagt detta så att hon har hört det.
Hon är i alla fall väldigt rolig och man kan ju undra vem som har roligast, mormor eller Myran ?


Ytterligare en bild på kärlek, mor och dotterkärlek.

Tänkte åxå lägga ut en bild på ett av mina halvfärdiga projekt, som jag håller på att tillverka. Ett av de projket som ska sitta på väggen i något av de kommunala verksamheternas hus.

Köpte en bok via Amason.com som handlade om Venezianska mönster.
De hade alltså gjort quiltar av gamla, uråldriga stenläggningar i Venedig och det här var ett av mönstren. Tycker att det är snyggt, eftersom ögat förleds att tro att det är "gropar" i tyget. Man upplever det alltså tredimensionellt.

Till sist en liten bild på min trogna följeslagare, när det gäller både sömnad och blogg- skrivandet.

Mitt i allt och helst väääldigt mycket i vägen, finns som alltid Flisan, eller  Felicia, som hon hette när hon flyttade in hos mig för 12 år sedan 1½ år gammal. Hon delar verkligen mattes intressen, och vill alltid vara nära ifall om matte behöver lite hjälp.



Lev väl, alla mina vänner..........och barnbarn.........det är friskvård!!!

3 kommentarer:

  1. Suck.....ja, hon är väl friskvård, om något är!!! Gullunge! Vilket arbete du håller på med - helt enormt läckert! Effekten är slående - man vill liksom bara dit och känna. Tjusigt!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Vet du Eva, du är sååå välkommen att komma och känna....:-))

    Kram

    SvaraRadera
  3. Takk for koselig hilsen på bloggen min. Nydelige barnebarn. Tenker de kommer til å få masse fint som du har sydd. Kommer gjerne innom deg en annen gang!

    SvaraRadera