onsdag 8 februari 2012

Sydag hos Anki

I söndags var det dags igen.

Sydag hos Anki i Grycksbo!

Så jag åkte iväg med Dunderklumpen, hämtade upp Sulan först och Annelie sedan och iväg mot Grycksbo.
Sulan (som inte tycker om att sy, har hon försäkrat oss flera gånger !) kom  snart igång med en väska i blå tyger, ett prickigt, ett randigt och ett blommigt. Väldigt snyggt!
Annelie kastade sig över sin uppgift att sy en snygg tulpanduk, som hon åxå hann sy färdigt. Bilder på dessa alster finns på Kinnassy.blogspot.com.

Anki själv började åxå sy en likadan väska som  Sulan, men i en helt annat färgställning, vinröd och svart, åxå väldigt snygg.

Annars var det, bland de övriga deltagarna,  väldigt mycket katter som tillverkades, katter som de här i div. olika färger.
Dessa katter går som en epidemi över Dalarna, tror jag. Även Solvarbogruppen har börjat tillverka dessa glada katter.


Själv fortsatte jag med de väggdekorationer som Kommunen ska ha. En är så gott som klar, jag håller på att sy på kanten på den. Jag syr för hand på baksidan! Hör ni det nu alla ni som absolut inte kan tänka er att sy ett stygn för hand!!

Den sista väggbonaden är stor, ca 2m bred och 1.20 lång. Den är åxå klar i det närmaste. Toppen är i alla fall klar, det ska sys på lite kanter och den ska monteras åxå. Har inte en aning om hur den ska quiltas, men det löser sig nog.

Jag har roat mig lite under ett par kvällar.
För att få lite avkoppling från  kommunprojekten, så sydde jag mig en liten "telefonväska", mest för att skydda displayen.


Hittade ett sånt mysigt tyg hos Mia, med hus och staket med hängande quiltar på. Tyckte att det kunde passa till mig, en sån där passionerat nördig quiltare !


Så här ser den ut på baksidan, vilken sida det nu är som är baksida ? Det kan man nog välja efter humör kanske???

Hur som helst mina goa vänner därute........Lev Väl...och tänk på Friskvården!!

3 kommentarer:

  1. Katterna är jättefräsiga men jag gillar ditt telefonfodral ännu bättre! Tyget är ju otroligt läckert!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Telefonfodralet är ju så himla fint!!!

    SvaraRadera