måndag 28 mars 2016

Rapport från en sjukskriven

Påsken har varit här och är på väg bort.

De flesta dagarna har varit ganska enahanda........Jag har sett på TV, när jag inte har somnat i fåtöljen.
Inte särskilt spännande alls.

Mina dagar ser ut ungefär så här: Går och lägger mig i sängen vid 23- tiden, tar mina värktabletter och tabletterna mot blodproppar och somnar.
Sover sedan ända till 02.30 - 03.00 ca och upptäcker att jag absolut inte kan sova en enda minut på rygg.
Försöker lägga mig till ro på en sida för att sova  igen.
Lägger benet på en kudde, men det "drar" på framsidan av knät, och jag ändrar läge på benet, å på kudden, å på benet igen, å så byter jag sida och försöker få kudden med mig.
Lägger benet till ro på kudden, och försöker somna. Upptäcker då att det gör lite ont i knät, det "drar"....så jag flyttar på benet, på kudden, på benet igen, å sedan ger jag upp.
Kliver ur sängen, går ner och sätter mig i min fåtölj framför TV:n. Sätter på den,  lägger på mig en filt som ligger där, och efter en stund somnar jag. Där sover jag ytterligare nån timme.
Därefter drar min dag i gång med frukost, nya piller, gymnastik och ännu mera TV.
Jaa, jag stickar lite strumpor åxå under tiden.

Innan allt det här, så sydde jag lite åxå.

Hittade ett trevligt mönster på en plånbok på nätet nånstans.
Jag var ju bara tvungen, att försöka hinna med att sy en "prototyp" innan min långa sjukskrivning.
Jag vet ju, att jag inte kan sy så mycket under sjukskrivningen, eftersom knät inte kan hänga så länge.....

Plånboken blev bra, men med vissa små korrigeringar, när jag ska sy nästa plånbok.


                                         Lev väl mina kära vänner! Glöm inte friskvården!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar