söndag 6 mars 2016

En skön söndag

Jag har en lugn och skön söndag förmiddag.........


Är färdigladdad och färdigvallad inför dagen stora utmaning, Vasaloppet !
Tekoppen står precis bredvid och strumpstickorna är beredda att göra sitt.
Själv är jag uppvärmd och klar och kämpar på i TV- fåtöljen.
Det enda som saknas är blåbärssoppan !

Det här garnet, som jag stickar av, är ett ganska "roligt" garn, såå¨olika i färgerna.
Jag har fått garnet, och jag tror att det heter Super Trekking 75%Ull och 25% Polyamid, Vet inte om det är rätt mag- gördel jag har fått tag i.
Men sockorna blir lite roliga åxå, helt olika i färgerna.

Barnbarnet Elvira snart 2 år, ska få dom här.

Annars förbereder jag nästa helg, då bär det iväg mot Stockholm eller närmare bestämt Lagnö utanför Gustavsberg. Då blir det syhelg tillsammans med tjej- gänget. Å det brukar vara vääääldigt trevligt.
Ser fram emot det !

Nej hörni, nu får jag försöka ägna mig åt det väsentliga.....att staka mig fram i spåret.

Lev Väl......å Vasaloppet i TV- fåtöljen, det är friskvård det!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar