fredag 14 februari 2014

Zanzibar .....here I come........

Nu äntligen bär det iväg mot Drömlandet..........Zanzibar!!!! Habari!! (hej på swhili) När Syrran vinner en resa till Zanzibar, och undrar om jag vill följa med så finns det väl bara ett svar.....JAAAAAAAA ! Liiiite bråttom blev det väl åxå.......vi kan ta ut vinsten ända till juni/juli, men då vill jag inte lämna mitt älskade Sverige, för då är det ju väldigt vackert och förhoppningsvis väldigt skönt här. Syrran jobbar på en skola, och kan inte åka senare i april/maj, eftersom det då är betygsättningar och Nationella prov. Å då måste hon vara på jobbet. Å så har vi ju regnperioden på Zanzibar, som sveper in över landet i mitten på mars. Så därför blev det resa nu. Dagarna (och nätterna) är fyllda med funderingar kring packning, vaccinationer, mediciner, solkrämer med solskyddsfaktor, handsprit, pass, visum, skor, kläder osv. osv. Men på tisdag kväll åker vi från Arlanda mot Addis Abeba, där vi anländer på morgonen. Efter en väntan på tre timmar, går planet vidare mot Zanzibar, dit vi kommer vis 13- tiden Zanzibariansk tid! Sedan vet vi ingenting om vad som händer. Förhoppningsvis står där en taxichaufför och väntar på att skjuts oss till hotellet. Vill ni titta på vart jag ska åka och vara under mina tre veckor i drömlandet....så www.visitzanzibar.se Mina planer är, att ta med mig datorn, och skriva en resedagbok, och lägga in bilder åxå från vårt paradis. Tänkte berätta lite om vad vi gör, vad vi upplever och saker som vi har sett. Bilderna kan vara det vackra havet, blommor, folk, miljöer osv. Vill ni så får ni följa mina (troligtvis) underbara dagar i Paradiset! Lev väl....och så får vi se om Zanzibar är friskvård ? (troligen)

4 kommentarer:

  1. Høres aldeles herlig ut! Det må være helsefremmende! Gleder meg til å se bilder, da kan jeg også drømme meg bort......
    God tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror åxå att Zanzibar är friskvård. Det är det som jag ska ner och kolla nu då.......ska försöka skriva nåt varje dag......och lägga in någon bild/er, så att ni får se Paradiset.

      Radera
  2. Lycka till och ha en underbar resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack......jag har nog tänkt att jag ska ha en mysig tid där......

      Radera