söndag 19 januari 2014

Ibland har man tur......

.....när man får åka iväg tillsammans med sina glada "sy-strar"......

.....och sy heeeela helgen......och skratta och ha allmänt trevligt !

Tack och lov att jag har gemenskapen med mina kära "sy- strar", där jag verkligen får vara precis som jag är.....och inte behöver anstränga mig för att var någon annan.
Lika knasig och knäpp och flamsig och........??

Men det är väl kanske därför, som jag gillar det så mycket.
Den gemenskapen betyder mycket för oss alla

Tänkte åxå,  att jag skulle visa alla mina nysydda block för november och december,  (Tuula Pinks 100 modern blocks), som jag har suttit i Paradiset och sytt tillsammans med M.

Här kommer dom.....










Den grå, nr 2 blev lite otydlig, men tar sig säkert, när jag har quiltat den. 
Annars ligger jag efter med blocken, ca en månad efter men jag jobbar ikapp, när jag får tid.

För närvarande håller jag på med ett babytäcke till mitt ännu ofödda barnbarn, som kommer i mars.
Bilder på det kommer senare, när det är klart.

Ska ju iväg till Berga till helgen, och sy med mina goda vänner i den stora gruppen sy- strar. Å då blir det nog en hel del sytt på täcket. Toppen är snart klar, ska bara göra lite "justeringar".

Lev Väl mina goa vänner därute..... å friskvården är viktig, det vet ni väl???


4 kommentarer:

  1. Lääääängtar till nästa helg när jag får träffa dig och allihop igen. Ska bli så roligt! Ha en toppenvecka. Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med Sy-strar :) och med syträffar.
    Tjusiga block du gjort. Så flitig är inte jag, för där ligger jag långt efter.

    Ha de', kram från Malle :))

    SvaraRadera
  3. Quiltsy-strar - det är friskvård, det!! Åh, vad fina dina block är - visst är det roligt! Hoppas att ni får en toppenhelg i Berga. Eller, det vet jag att ni får!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Nu provar jag för tredje gången, får se om det kan bli någon kommentar hår :-)
    Härligt att se din kreativitet! Vad skoj att höra att du har roligt när du skapar med dina vänner! Många fina mönster, färger och sammansättningar. klickade upp alla bilderna :-)
    KRam och allt gott till dej!

    SvaraRadera